پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403

01 شهریور 1402 - 13:08

استاندار ایلام:

از بامداد امروز تا کنون 35 هزار نفر از مرز مهران تردد کردند

استاندار ایلام گفت: ۳۵ هزار نفر از بامداد امروز تاکنون از مرز مهران تردد کرده اند.


به گزارش خبرگزاری الاربعین به نقل از خبرگزاری مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح امروز چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها در پایانه شهید سلیمانی (مرز مهران) از تردد ۳۵ هزار نفر از مرز مهران از بامداد امروز تاکنون خبر داد و گفت: طی روز گذشته تعداد ۴۵ هزار نفر از این مرز زمینی تردد کردند. وی اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری کشور عراق، تعداد درب‌های ورود و خروج از نقطه صفر مرزی مهران به پنج درب افزایش یافت که نقش مهمی در تسهیل در تردد زائران اربعین دارد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها در مقام مقایسه با سال گذشته در مرز مهران مطلوب است، اظهار کرد: پل صلواتی، تونل‌های شماره یک و دو اربعین و پل رانشی برای تسهیل در تردد زوار امسال مورد استفاده قرار گرفته است.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه اربعین مردمی است، افزود: مردم استان و موکب‌داران به خوبی پای کار آمدند و در راستای تکریم موکب‌داران ایفای نقش می‌کنند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام در ادامه با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در پایانه مرزی زرباطیه نیز گفت: امکانات لازم در جهت رفاه حال زوار شامل ایجاد سایبان و مه‌پاش در این پایانه فراهم شده که جای قدردانی دارد. وی در پایان اضافه کرد: تمهیدات لازم هم برای خروج و هم ورود زوار از مرز مهران اندیشیده شده و جای نگرانی وجود ندارد.