شنبه 6 مرداد 1403

25 آبان 1402 - 19:43

موکب داران و فعالان اربعین پیشگام درعرصه دفاع از مظلومان فلسطین.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در سومین گردهمایی مسئولان و فعالان فرهنگی ، رسانه ای و فضای مجازی اربعین در مشهد تصریح کرد: درایران اسلامی موکب داران و فعالان اربعین ازپیشگامان عرصه دفاع از مظلومان فلسطین هستند.


درسومین گردهمایی فعالان فرهنگی، رسانه‌ای، فضای مجازی و پژوهشی اربعین که به همت کمیته‌های فرهنگی ایران وعراق (ستاد فرهنگی اربعین) درمشهد مقدس، سخنرانان ازکشورهای مختلف درباره آثار پیاده روی اربعین در جهان امروز سخن گفتند.


این گردهمایی  به منظور بررسی چالش‌ها و راهکارهای جهانی شدن اربعین حسینی با حضور جمعی از مسئولان و فعالان اربعینی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.


سردارسید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان از کشورهای مختلف و تقدیر از پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به این همایش، گفت: برای جهانی شدن اربعین لازم است همکاری های گسترده ای در این زمینه شکل گیرد و جهانی شدن دامنه اش محدود به مسلمانان نیست.


رئیس ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: برای تحقق وجه تمدنی اربعین که از رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی است، باید فعالیت های فرهنگی انجام شود.


وی با بیان اینکه تمدن اسلامی باید مبتنی بر شاخص هایی باشد که قرآن کریم تعیین کرده است، گفت: امروز درسایه حرکت اربعین شاهد تعمیق روابط بین ملت ها و دولت های ایران و عراق هستیم.


آقای میراحمدی لزوم توجه به ارزش‌های جهادی و اسلام ناب محمدی در اربعین  را یادآور شد و با تقدیر از نقش کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین درمسیر تحقق ارزش های اسلامی ، تصریح کرد: اربعینی ها باید با افتخار ارزش های اسلامی را فریاد بزنند و در دفاع از مظلومان پیشگام باشند همچنانکه در کشور ما موکب داران و فعالان این عرصه در دفاع از مظلومان فلسطین پیشگام هستند.