چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان خراسان رضوی گفت:

همایش بزرگ مبلغین اربعینی خراسان رضوی در نجف برگزار می‌شود

اقدامات ویژه کمیته فرهنگی خراسان رضوی تشریح شد.


به گزارش الاربعین، حجت‌الاسلام حسین احمری مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان خراسان رضوی امروز در گفت‌دگو با خبرنگار الاربعین اظهار کرد: به لطف خدا و تلاش همکارانم جلسات و برنامه‌ریزی‌‌های کمیته فرهنگی و آموزشی از ماه‌ها قبل آغاز شد.

وی ادامه داد: در این جلسات با مجموعه‌های مختلف در راستای برگزاری هرچه با شکوه‌تر اربعین رایزنی‌های خوبی انجام شد.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده در این کمیته، هماهنگی با شورای ائمه جمعه استان بود که مقرر شد خطبه‌های ائمه در نماز جمعه در سراسر استان از یک ماه پیش مربوط به اربعین باشد.

احمری خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد ۱۰ هزار و ۵۰۰ مسجدی که در سطح استان مستقر هستند در روز اربعین برنامه ویژه برای هم استانی‌های عزیزمان داشته باشند‌.

وی اشاره کرد: رویکرد کمیته فرهنگی و آموزشی استان برای اربعین امسال این بود که هر موکبی که به کشور عراق اعزام می‌شوند حداقل یک مبلغ همراه آنان باشد. 

احمری عنوان کرد: بر اساس آمار امسال ۱۲۵ موکب از استان خراسان رضوی به عراق اعزام می‌شوند‌. با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد از روز اول اعزام تا روز پایانی یک مبلغ در هر موکب مستقر باشد‌.

مسئول کمیته آموزشی ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: همچنین با مساجدی که از استان به عراق می‌روند هماهنگی‌های لازم انجام شد تا امام جماعت مسجد به عنوان مبلغ و مدیر کاروان اعضا را همراهی کند‌.

احمری بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده روز پنج شهریورماه همایش بزرگ مبلغین اربعینی خراسان رضوی در حسینیه آیت‌الله شاهرودی رضوی برگزار خواهد شد. مبلغین در این همایش تقسیم‌بندی خواهند شد.

وی در ادامه درخصوص همکاری صدا و سیمای خراسان رضوی با کمیته فرهنگی ابراز کرد: امسال شاهد تعامل خوبی با سیمای مرکز خراسان بودیم. بر اساس این تعامل مقرر شد روزانه یک نفر از اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد فرهنگی و آموزشی استان در یکی از برنامه‌های تلوزیونی حاضر شده و به تشریح برنامه‌ها بپردازند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی استان خراسان رضوی با اشاره به اعزام‌مبلغین خواهر به اربعین تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده امساب ۱۰۰ مبلغه خواهر از خراسان رضوی در کشور عراق حضور خواهند داشت.

احمری در پایان گفت: اصلی‌ترین مشکل ما در کمیته محدودیت اعتبارات مالی است. برای مثال برای اعزام مبلغین به وسایل نقلیه نیاز داریم؛ ابتدا اینکه وسیله نقلیه پیدا نمی‌کنیم و اگر پیدا کنیم با توجه به هزینه‌ها اعزام مبلغ برای ما بسیار دشوار است.

انتهای پیام/