شنبه 6 مرداد 1403

05 بهمن 1395

احمدزاده:رسانه ملی باید در میان مردم شکوه اربعین را روایت کند

کاظم احمدزاده که بناست در دومین سوگواره عبرات تجلیل شود، گفت: سمت وسوی این جنس برنامه ها نظیر پوشش پیاده روی اربعین باید بیشتر جنبه مستند داشته باشد و دوربین‌های رسانه ملی از شبکه‌های مختلف به دل مراسم برود و از نزدیک حال و هوای معنوی و حسی مردم را ثبت و ضبط کند.


«کاظم احمدزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره تاثیرات فرهنگی و  اجتماعی این گردهمایی بزرگ گفت: من این افتخار و سعادت را داشتم که در اربعین امسال به عنوان مجری در کربلای معلی در کنار مرقد امام حسین (ع) حضور داشته باشم و از نزدیک با این فضای معنوی آشنا بشوم. نکته مهم درباره مراسم پیاده روی امسال اربعین حسینی، تاثیراتی است که بر شیعیان تمام جهان داشته و تعداد زائران کربلا را با رشد چهل درصدی مواجه کرده است.

وی افزود: این استقبال و افزایش شمار زائران نشان می دهد به تدریج فرهنگ حسینی و پیاده روی با پای پیاده در میان شیعیان تبدیل به یک سنت حسنه شده و مردم با باور قلبی در این مراسم حضور پیدا کرده اند و این همایش بزرگ تاکیدی بر قدرت و عظمت شیعیان در دنیا و منطقه است.

مجری برنامه «جشن رمضان» ضمن اشاره به قدرت رسانه ملی برای تشویق و آشنایی آحاد مردم با آئین و مناسک پیاده روی اربعین افزود: یکی از عواملی که باعث ایجاد انگیزه در بین مردم برای حضور در این مراسم شد، ساخت و تولید برنامه‌های هدفمند با موضوع اربعین در شبکه های مختلف اجتماعی بود و رسانه ملی هم حق مطلب را درباره این مراسم معنوی و دینی ادا کرد. البته در سال های ابتدایی عملیاتی شدن هدفمند پیاده روی اربعین هستیم و هنوز برای رسیدن به ایده آل ها در برنامه سازی درباره اربعین راه بسیار است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: باید تلاش اهالی رسانه برای رسیدن به موقعیت بهتر در بازتاب این تجمع گسترده طی سال های بعد دو چندان شود و الزامی است که از امروز برای سال بعد با تشکیل کارگروه های تخصصی برنامه ریزی شایسته ای انجام داد.

احمدزاده با اشاره به راهکارهای ارتقای کیفی برنامه سازی مذهبی بیان کرد: سمت وسوی این جنس برنامه ها نظیر پوشش پیاده روی اربعین باید بیشتر جنبه مستند داشته باشد و دوربین های رسانه ملی از شبکه های مختلف به دل مراسم برود و از نزدیک حال و هوای معنوی و حسی مردم را ثبت و ضبط کند.با روی آنتن رفتن این نوع برنامه ها شاهد تاثیر گذاری بیشتری روی شیعیان سراسر دنیا خواهیم بود. ساخت و تولید برنامه های استودیویی اگرچه مهم است، اما میزان تاثیر گذاری اش چندان زیاد نیست و نیازی نیست که گروهی برای ضبط برنامه استودیویی حتما به کربلا بروند و در همین تهران هم می شود چنین کاری را انجام داد.

مجری برنامه دوستت دارم مادرضمن اشاره به شور زائد الوصف مردم در مراسم اربعین امسال تصریح کرد: به جرات می توانم ادعا کنم مراسم اربعین امسال یکی از پر شورترین مراسم هایی است که در تاریخ شیعیان اتفاق افتاده است و باید قدر این موهبت را دانست و از آن استفاده های لازم را انجام داد.

دومین سوگواره عبرات ششم بهمن ماه با معرفی برگزیدگان در 10 بخش به کار خود پایان می‌دهد.