شنبه 6 مرداد 1403

05 آبان 1395

دیدار و گفتگوی رئیس دانشگاه معارف اسلامی کربلا با مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین

حجت ا لاسلام و المسلمین دکتر سید بلاسم موسوی رئیس دانشگاه معارف اسلامی کربلا با حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت ا لاسلام و المسلمین دکتر سید بلاسم موسوی رئیس دانشگاه معارف اسلامی کربلا و حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین و حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمهدی علیزاده موسوی رئیس پژوهشکده حج و زیارت در پژوهشکده حج و زیارت دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دکتر بلاسم موسوی ضمن بازدید از گروه‌های علمی و بخش های مختلف پژوهشکده حج و زیارت بر همکاری و همفکری اساتید و پژوهشگران دانشگاه کربلا و دانشگاه و پژوهشکده حج و زیارت تأکید کردند

وی اظهار امیدواری کردند در آینده‌ای نزدیک با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی نسبت به تبادل استاد و دانشجو و انجام ‌طرح‌های مشترک پژوهشی و تألیف مجلات علمی به خصوص در زمینه حماسه اربعین حسینی و قیام عاشورا اقدامات مثبتی صورت گیرد.

در این جلسه برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین و پژوهشکده حج و زیارت تبیین و بر ضرورت ایجاد دفتر همکاری‌‌های علمی مشترک در دانشگاه کربلا تأکید گردید.

در ادامه جلسه نسبت به برنامه‌ریزی و برگزاری هم‌اندیشی علمی در ایام اربعین حسینی به منظور گفتمان‌سازی علمی حماسه نضهت امام حسین(ع) تبیین معارف قرآنی و اهل بیت(ع) پیرایه‌زدایی از خرافات و آسیب‌های عزاداری، وحدت مذاهب اسلامی و ادیان الهی، ظرفیت اربعین برای همگرایی امت مسلمان تأکید گردید و مقرر شد در ایام اربعین حسینی هم اندیشی‌های علمی مشترک در کربلای معلی برگزار گردد.