شنبه 6 مرداد 1403

05 آبان 1395

نماينده ولي فقيه در ايلام: اربعين و برگزاري آن يك حماسه ملي است

نماينده ولي فقيه در ايلام با اشاره به نزديك شدن ايام اربعين حسيني و آمادگي ايلام براي پذيرايي از زائران، گفت: اربعين و برگزاري آن يك حماسه ملي است و بحمدالله به نام ايلام رقم خورده است و بايد از تمامي ظرفيت هاي آن بهره برداري كرد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني الاربعین، حجت الاسلام والمسلمين محمدنقي لطفي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام امروز در نشستي با ستاد اقامه نماز استان، اظهار داشت: اهميت نماز و مراقبت از آن در دين مقدس اسلام بسيار تأكيد و از اهميت بالايي برخوردار است.

وي افزود: نماز ستون دين و قبولي كليه اعمال ديگر همه در گرو نماز اين فريضه و شاه راه ارتباط با معبود است.

امام جمعه ايلام با بيان اينكه احياي نماز و برپايي آن جنبه بازدارندگي دارد، گفت: امروزه با توجه به نشانه رفتن شياطين و استكبار به صفوف نماز، بايد برپايي اين فريضه الهي در همه جا جدي گرفته شود زيرا كه نماز قلعه نفوذ ناپذيري است در برابر توطئه هاي دشمنان اسلام كه قصد دارند آن را بي اهميت كنند.

حجت الاسلام والمسلمين لطفي افزود: اگر خداي ناكرده نماز بي اهميت شود بايد منتظر چالش هاي بسيار جدي و خطرناك فرهنگي باشيم، نماز موجب سالم سازي جامعه و جلوگيري از انحطاط آن است.

وي خاطرنشان كرد: سالانه اجلاس سراسري اقامه نماز در يكي استانهاي كشور با حضور مسؤولان برگزار مي شود كه اين همايش نيازمند هزينه است، از اين رو از مسؤولان استان ايلام مي خواهم كه با جديت هزينه هاي اين اجلاس را فراهم كنند تا بتوانيم با برگزاري آن كه از تمامي ابعاد سياسي، فرهنگي، اجتماعي و مذهبي براي ايلام ارزشمند است استفاده كنيم.

امام جمعه ايلام با اشاره به نزديك شدن ايام اربعين حسيني و آمادگي ايلام براي پذيرايي از زائران، ادامه داد: اربعين و برگزاري آن يك حماسه ملي است و بحمدالله به نام ايلام رقم خورده است و بايد از تمامي ظرفيت هاي آن بهره برداري كرد.

امام جمعه ايلام افزود: امسال درصد زائران نسبت به سالهاي گذشته افزايش خواهد يافت و بايد از الآن تدابيري اتخاذ كرد كه خدمات بيشتري به زائران نسبت به قبل ارائه شود، كليه مساجد در ايام اربعين بايد به صورت تمام وقت آماده پذيرايي از زائران امام حسين(ع) باشند.

گفتني است، در ابتداي اين نشست مديران و اعضاي ستاد اقامه نماز استان ايلام به ارائه گزارشاتي از عملكرد دستگاه هاي مربوط به اين ستاد پرداختند.