شنبه 6 مرداد 1403

11 مهر 1395

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین: اربعین مراسمی فراملی و دینی و شاخص اقتدار معنوی است

مسئول کمیته فرهنگ و آموزشی ستاد اربعین گفت: مراسم اربعین امروز به شاخص اقتدار معنوی اهل بیت و حماسه ای فراملی و فرا دینی تبدیل شده است که می تواند محور وحدت باشد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید احمدی روز یکشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین گفت: خدمت در مراسم حسینی اجر و ثواب فراوانی دارد و لطفی الهی است که برخی می توانند در این هیئت های حسینی حضور یافته و به عزاداران خدمت کنند.

وی اضافه کرد: اربعین حسینی امروز به رویداد بزرگ مذهبی تبدیل شده که به عنوان یک سرمایه اجتماعی می تواند برای آیندگان حفظ شود و مورد اتکا قرار گیرد.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: در سال ۹۳ و در بدترین شرایط امنیتی که نیمی از کشور عراق توسط داعش اشغال شده بود در حرکتی ماندگار بیش از یک میلیون و ۸۰۰ زائر از ایران به کربلا رفتند و امروز با ثبت بیش از ۱۵ میلیون زائر این رویداد از جایگاه رفیعی برخوردارشده است.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور اظهارداشت: اربعین یک رویداد فراملی و فرادینی است که همه در آن شرکت می کنند و امروز می توان گفت اربعین یک اقتدار معنوی برای جهان اسلام است که برای حفظ آن همه مسئولیم.

احمدی گفت: سفر به کربلا در اربعین آداب و رسوم خاصی دارد و ما نیز باید ضمن آشنایی با فرهنگ و دیدگاههای مرم عراق حس میزبانی را از مردم این کشور نگیریم و ضمن احترام به سنت های آنها به آداب ورسوم عراقیها احترام بگذاریم.

وی گفت: روحانیون و طلاب باید آداب سفر و زیارت را به زائران بگویند و با فرهنگ سازی مناسب زمینه سفری معنوی را برای همگان فراهم کنند.

احمدی اضافه کرد: با تشکیل کارگروه یاوران اربعین زمینه شناسایی آسیب های این سفر فراهم شده که ضمن توجه به آنها باید بر اساس توصیه های ارائه شده رفتار کنیم تا سفری پربار و بدون دغدغه محقق شود.