شنبه 6 مرداد 1403

27 شهریور 1395

هزينه ثبت نام پياده‌روي اربعين(ویزا، بیمه و کارگزاری) اعلام شد

سازمان حج و زيارت با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: متقاضيان زيارت اربعين كه از ۱۶ مردادماه در سامانه «سماح» ثبت‌نام كرده‌اند، از روز شنبه - ۲۷ شهريورماه - به مدت ۷۲ ساعت فرصت دارند با مراجعه به اين سامانه، نسبت به پرداخت هزينه‌ها و نهايي كردن ثبت‌نام خود و همراهان‌شان اقدام كنند.


سازمان حج و زيارت اعلام كرد، متقاضيان سفر اربعين از روز شنبه (27 شهريورماه) به مدت 72 ساعت مهلت دارند هزينه ثبت نام اين سفر را بپردازند.

در متن اطلاعيه اين سازمان آمده است: «متقاضيان زيارت اربعين كه در سماح ثبت‌نام كرده‌اند، لازم است براي تكميل و نهايي كردن روند ثبت نام خود، با ورود به سامانه https://samah.haj.ir، در صفحه اول با وارد كردن كد ملي و كد رهگيري به صفحه پرداخت هزينه‌ها رفته و نسبت به واريز وجوه از طريق يكي از درگاه هاي بانكي اقدام كنند.

هزينه هاي عزيمت به عتبات عاليات در ايام اربعين شامل موارد زير است:

۱- هزينه ارزي اخذ رواديد بابت هر نفر ۴۰ دلار كه معادل ريالي آن روزانه به نرخ آزاد بانك مركزي با كارمزد مربوطه بر روي سامانه محاسبه مي‌شود.

۲- هزينه بيمه و خدمات درماني بابت هر نفر ۲۵۹.۰۰۰ ريال

۳- حق الزحمه كارگزاري ۱۰۰.۰۰۰ ريال

شايان ذكر است قبل از پرداخت هزينه ها، امكان ويرايش اطلاعات و حذف و اضافه اعضاي گروه و نيز ثبت درخواست ويزا وجود دارد.

نكات مهم:

۱) با توجه به اين كه علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به سامانه سماح، شخصاً نسبت به ثبت‌نام و تشكيل گروه اقدام كنند، چنانچه ثبت‌نام توسط دفاتر خدمات زيارتي تحت پوشش سازمان حج و زيارت انجام شود، به ازاء هر نفر مبلغ ۲۰.۰۰۰ ريال به هزينه‌هاي فوق افزوده مي‌شود.

۲) دريافت هرگونه وجهي به صورت دستي توسط دفاتر زيارتي ممنوع است.

۳) سرگروه محترم بايد پس از واريز هزينه هاي مربوطه، مدارك خود و اعضاي گروه شامل اصل گذرنامه معتبر و دو قطعه عكس ۳x۲ يا ۴x۳ را به دفتر زيارتي كه به هنگام ثبت نام در سامانه سماح انتخاب كرده، تحويل دهد.

۴) در صورت انصراف هر يك از اعضا از عزيمت به عتبات عاليات در ايام اربعين، لازم است سرگروه به دفتر زيارتي انتخابي مراجعه و انصراف آن فرد را اعلام كند. بديهي است در صورت انصراف، در هر مرحله با توجه به اقدامات صورت گرفته، خسارت مربوطه كسر و مبلغ باقي مانده به عضو منصرف عودت داده خواهد شد.

براساس اعلام سازمان حج و زيارت؛ تا كنون حدود ۱۵۰ هزار نفر براي پياده روي اربعين ثبت نام كرده اند و ثبت نام از متقاضيان زيارت اربعين در سامانه سماح همچنان ادامه دارد.