سه شنبه 29 اسفند 1402

11 آبان 2017

ظرفیت 600 نفری موکب اصفهان در کربلا

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مركزی اربعین ظهر امروز (17 آبان) از محل استقرار موكب استان اصفهان بازدید كرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، در این بازدید، حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی از بخش های مختلف موكب صاحب الزمان استان اصفهان بازدید کرد و از نزدیك با نحوه فعالیت این موکب آشنا شد.

دراین بازدید، صالحی، مدیر موكب استان اصفهان درباره فعالیت بخش های مختلف موكب صاحب الزمان توضیحاتی ارائه كرد. در این موكب، علاوه براسكان زوار، درمانگاه، حمام و نانوایی در نظر گرفته شده است.

صالحی درباره نحوه فعالیت بخش های مختلف موكب صاحب الزمان عنوان كرد: در واحد نانوایی روزانه 16 هزار قرص نان پخت و در میان زائران اباعبدالله توزیع می شود و در روزهای آینده پخت نان به 25 هزار قرص افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی دربازدید ازبخش های مختلف موكب صاحب الزمان در گفتگو با مسئولان هر بخش از تلاش آنان برای خدمت رسانی به زائران تقدیر کرد.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین همچنین از مجتمع موکب‌های مستقر درشارع       روضتین کربلا بازدید کرد.

حجت‌الاسلام فرودستان، معاون برنامه‌ریزی ستاد بازسازی عتبات اصفهان دربازدید از موکب‌های آران و بیدگل، شهدای مدافع حرم، حبیب بن مظاهر محمدآباد، امام صادق(ع) اردستان، فاطمة الزهرا(س)، خیمه حضرت رقیه (س) و موکب انصارالحسین شهر منظریه شهرستان شهرضا اظهار کرد: اولین سال است که در کربلای معلی فعالیت داریم و با استفاده از بیش از 50 نیرو به زوار سیدالشهدا(ع) خدمات ارائه می دهیم.

وی افزود: همه امکانات را برای پذیرایی از زوار اباعبدالله (ع) درکربلای معلی مهیا کرده ایم. در نانوایی صلواتی این مجتمع روزانه چندین هزار قرص نان در سه وعده غذایی پخت و در بین مجاوران حضرت سیدالشهدا(ع) توزیع می‌شود.

فرودستان یادآورشد: هر موکب مستقر دراین مجموعه گنجایش 250 نفر را دارد و این تعداد در موکب بانوان 400 نفر است.

مصطفی نوریان، مدیر مجموعه موکب‌های استان اصفهان نیزگفت: این مجموعه که زیر نظر سازمان مردم‌ نهاد خیریه آبشار عاطفه‌های اصفهان فعالیت و خدمات‌رسانی می‌کند در چندین استان کشور از جمله مازندران، فارس، تهران و ... فعالیت دارد.

 

وی ادامه داد: این موسسه مردم‌نهاد امسال برای اولین بار در شهر کربلای معلی برای ارائه خدمات‌ به زوار مستقر شده است. این مجموعه طی شب های گذشته پذیرای بیش از 4 هزار و 200 زائر بود که ازامروزظرفیت آن به 5 هزار نفر خواهد رسید وبرای تغذیه بیش از 10 هزار زائر نیز برنامه ریزی شده است.

نوریان گفت: آماده‌سازی موکب‌ها از80 روز قبل آغاز و به 57 موکب پروانه داده شد، 7 موکب در مرز شلمچه و چزابه و 50 موکب درشهرهای مختلف عراق مستقرند. از این پنجاه موکب  12 موکب در مسیر نجف تا کربلا و 28 موکب در کربلا قرار دارند و 10 موکب این مجموعه به نام شهدای حرم استان اصفهان مزین شده است.