پنج شنبه 9 فروردین 1403

04 آبان 1396

ارسال 105 مقاله به دومین همایش اربعین

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی از ارسال 105 مقاله از سوی دانشمندان ایرانی و عراقی خبر داد که به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی منتشر شده است.


زکیانی، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اربعین اظهار کرد: در دومین همایش علمی بین‌المللی اربعین 63 مقاله به دست ما رسیده است که مورد ارزیابی قرار گرفتند و پس از اولویت‌بندی، 44 مورد از آنها انتخاب و ارائه شد.

وی با اشاره به دریافت 42 مقاله از دانشمندان عراقی که به زبان عربی نوشته شده بود، گفت: این مقالات به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه شد. همچنین مقالات دانشمندان ایرانی به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه شده است که هر دو گروه مقالات در کتاب این همایش که به اهتمام دانشگاه علامه و ستاد اربعین به چاپ رسیده است، منتشر شد.

زکیانی اعلام کرد: دبیرخانه دائمی همایش اربعین در ایران و عراق تشکیل می‌شود تا بتوانیم همایش‌های بعد را با عمق بیشتر برپا کنیم. همچنین قرار است همزمان با سوم شعبان مصادف با اواخر فروردین‌ماه سال آینده سومین همایش را برگزار کنیم که چنانچه موفق به انجام این رویداد نشویم، این دوره را در فاصله زمانی میان عاشورا و اربعین در ایران برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان از پژوهشگران و دانشمندان علاقه‌مند به ابعاد مختلف اربعین درخواست کرد تا آثار خود را برای ارائه در سومین دوره این همایش ارائه کنند.