شنبه 8 اردیبهشت 1403

25 اردیبهشت 1396

بهره‌گیری از ظرفیت طلاب جامعةالمصطفی برای ترویج موضوع اربعین

عضو کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین و مدیرکل فرهنگی جامعةالمصطفی العالمیة با اشاره به اینکه اربعین ظرفیت فوق‌العاده‌ای است که مغناطیس آن،‌ همه مقاطع زندگی انسان را در بر می‌گیرد، افزود: می‌توان از ظرفیت طلاب و خانواده‌های آنان برای ترویج موضوع اربعین بهره گرفت


حجت‌الاسلام حسین مرادی دولت‌آبادی،‌ عضو کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین و مدیرکل فرهنگی جامعةالمصطفی العالمیة در گفت‌وگو با خبرنگار کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد: اربعین ظرفیت فوق‌العاده فرهنگی تربیتی است که مغناطیس آن همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند،‌ ابعاد وجودی انسان را در همه مقاطع زندگی در بر می‌گیرد.

وی با بیان این مطلب افزود: جامعةالمصطفی با درک ظرفیت اربعین،‌ اهتمام ویژه‌ای نسبت به این رویکرد فراملی دارد که هر ساله در کشور عراق اتفاق می‌افتد.

مرادی با اشاره به اینکه گستره حضور جامعةالمصطفی به اقصی نقاط جهان می‌رسد،‌ ادامه داد: این مرکز از بیش از 132 کشور و ملیت طلبه و دانشجو دارد که 45 هزار نفر از آنان فارغ‌التحصیل شده و 40 هزار نفر نیز در حال تحصیل هستند که این افراد همراه با خانواده‌هایشان،‌ ظرفیت خوبی را برای تبلیغ و ترویج موضوع اربعین پدید آورده‌اند.

وی تاکید کرد: یک بعد از برنامه‌های این مرکز برای سازمان‌های علمی، فرهنگی، بین‌المللی و در مجموع، برای همه مردم جهان است و خدماتی که می‌تواند در اقصی نقاط جهان به مردم ارائه شود.

مرادی افزود: بخش دیگری از این برنامه‌ها برای گروه هدف که طلاب غیرایرانی هستند در نظر گرفته شده که انواع برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در حوزه‌های مختلف را شامل می‌شود که در این باره برنامه‌ریزی‌هایی نیز صورت گرفته است