جمعه 7 اردیبهشت 1403

29 تیر 1395

جمعیت ایرانی مراسم اربعين حسيني(ع) امسال حدود دو ميليون نفر است

رئيس سازمان حج و زيارت جمعيت مشتاقان ايراني براي حضور در مراسم اربعين حسيني(ع) امسال را حدود دو ميليون نفر پيش بيني كرد.


مهندس سعيد اوحدي در ديدار با محسن پوركياني رئيس هيئت مديره و مديرعامل بيمه ايران در خصوص ثبت نام از مشتاقان زيارت اربعين گفت: اطلاع رساني براي ثبت نام از زائران اربعين از اول مرداد ماه آغاز و نام نويسي از مشتاقان زيارت اربعين از نيمه مرداد ماه در سامانه سماح آغاز خواهد شد.

وي در در اين ديدار كه با حضور مدير عامل و برخي اعضاي هيئت مديره شركت سهامي بيمه ايران برگزار شد، بر لزوم پوشش بيمه اي زائران اربعين تأكيد كرد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد مركزي اربعين، امسال در ثبت نام زائران اربعين حسيني(ع) در سامانه سماح پوشش بيمه اي زائران الزامي است و تنها در صورتي كه زائران تحت پوشش بيمه قرار گرفته باشند، براي آنان ويزاي عزيمت به عراق براي زيارت اربعين صادر خواهد شد.

رئيس سازمان حج و زيارت جمعيت مشتاقان ايراني براي حضور در مراسم اربعين حسيني(ع) امسال را حدود دو ميليون نفر پيش بيني كرد.

مهندس اوحدي دراين ديدار، بيمه ايران را همكار استراتژيك سازمان حج و زيارت خواند و از اقدامات اين شركت در پيگيري امور شهداي مظلوم حادثه سقوط جرثقيل در مسجدالحرام و فاجعه منا تقدير كرد.

رئيس سازمان حج و زيارت در اين باره افزود: كميته مشتركي از سازمان حج و زيارت و بيمه ايران در خصوص تسريع در پرداخت ما به التفاوت بيمه برخي خانواده هاي شهداي مظلوم دو حادثه حج سال گذشته تشكيل شود و حداكثر تا دو هفته آينده در اين خصوص اقدامات لازم انجام گيرد.

اين مقام مسئول در سازمان حج و زيارت همچنين در ادامه اين جلسه گزارشي از طرح هاي در حال اجرا در عراق در مسير توسعه زيرساخت هاي خدماتي و رفاهي زائران از جمله هتل بزرگ نجف با ظرفيت 770 تخت با پيشرفت 65 درصدي و همچنين ساخت هتل 'كربلا دُوَلي' در كربلاي معلي و نيز دو پروژه اجرايي در داخل كشور نام برد.

محسن پوركياني مديرعامل شركت بيمه ايران در اين ديدار از حسن اعتماد سازمان حج و زيارت به اين شركت بيمه اي براي ارائه خدمات به زائران اربعين حسيني(ع) تشكر كرد و گفت: براي شركت بيمه ايران مايه خرسندي كه به زائران اربعين حسيني(ع) خدمات بيمه اي ارائه دهد و اين شركت افتخار دارد تا در چارچوب مقررات كشور با سازمان حج و زيارت همكاري و به زائران اهل بيت(ع) خدمات ارائه دهد.