شنبه 1 اردیبهشت 1403

03 اردیبهشت 1396

رویکرد مردمی اربعین حفظ شود

عضو کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و معاون اداره کل فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید رویکرد مردمی اربعین را حفظ کرد،‌ افزود: عشق و ارادت مردم در کانال مردمی می‌تواند اثربخشی بسیار بهتری را به منصه ظهور و بروز برساند.


یاسر برخورداری،‌ عضو کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و معاون اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو  با کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی عنوان کرد: شهرداری تهران به مراسم اربعین حسینی همانند یک عملیات بزرگ فرهنگی نگاه می‌کند، از این منظر که می‌تواند مولفه‌های هویت انقلابی را در مردم کشورمان تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران، مراسم اربعین را فرصتی برای اثربخشی کارهای فرهنگ طی انجام این رویداد می‌داند،‌ گفت: بر این اساس و با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان تهرانی در این مراسم حضور می‌یابند،‌ وظیفه خود می‌دانیم که در این عملیات بزرگ فرهنگ نقش‌آفرینی کنیم.

برخورداری با بیان اینکه نقش‌آفرینی شهرداری در اشکال مختلف صورت می‌گیرد،‌ افزود: یکی از اتفاق‌های مطلوبی که طی سال گذشته در حوزه محصولات و محتوای فرهنگی روی داد، آن بود که شهرداری تهران با ابلاغ سیاست‌ها از سوی بعثه مقام معظم رهبری، مسئولیتی را برعهده گرفت که در داخل کشور،‌ مرزهای سه‌گانه و داخل کشور عراق،‌ اقدامات موثری را انجام دهد. نگاه ویژه به موکب‌داران عراقی،‌ ایجاد پیوند و وحدت میان مردم عراق و نگاه ویژه به کسانی که در ایران حضور داشتند و توفیق رفتن به مراسم پیاده‌روی اربعین را نداشتند از آن جمله بود.

وی درباره مردمی که علاقه‌مند به زیارت اربعین بودند ولی به دلایلی از این توفیق باز ماندند گفت: مراسم راهپیمایی اربعین را از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را با عنوان «جاماندگان اربعین» برگزار کردیم.

برخورداری اظهار کرد: در سال جاری برنامه‌ریزی منسجمی داریم تا فعالیت موثرتری را پیش رو داشته باشیم و حضور مردم را در این مراسم تسهیل کنیم. البته باید رویکرد مردیم این مراسم را حفظ کرد. ما باید صرفاً سازمانی باشیم که حضور مردم را تسهیل می‌کند. عشق و ارادت مردم در کانال مردمی می‌تواند اثربخشی بسیار بهتری را به منصه ظهور و بروز برساند.