جمعه 10 فروردین 1403

02 اردیبهشت 1396

حضور مبلغه های اربعین در مسابقات بین‌المللی قرآن

مسئول شورای راهبری بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به حضور نخستین بار بانوان در مسابقات قرآن کریم از جمله مبلغات مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، اظهار کرد: این اقدام می‌تواند سبب پویایی جامعه قرآنی بانوان و بازتعریف تعامل آنان با جهان اسلام باشد.


به گزارش کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی،‌ لاله افتخاری،‌ عضو شورای عالی مسابقات قرآنی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم در گروه بانوان برای نخستین بار است که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: این مطالبه از سوی جامعه قرآنی مطرح بود که بانوان نیز به عنوان یک گروه در این مسابقات شرکت کنند.

عضو شورای عالی مسابقات قرآنی با اشاره به اینکه پس از پیگیری‌های بسیار موفق به جامه عمل پوشانده به این مطالبه شده است، افزود: با تدابیری که در این باره اندیشیده شد و رعایت برخی شرایط و ملاحظات،‌ قرار شد این مسابقه برای بانوان برگزار شود و گام مبارکی برای توسعه فرهنگ قرآنی و انس با قرآن کریم به شمار می‌آید.

وی پویایی جامعه قرآنی بانوان و نخبگان قرآنی،‌ همچنین انتقال تجربیات و انجام تعاملات میان قرآنیان جهان اسلام را یکی از ثمرات این مسابقات برشمرد و گفت: امیدوارم با رعایت شرایط، ضوابط و ملاحظات که برای بانوان مطرح است،‌ از نظر شرعی و مسائل دیگری که در این باره مطرح است،‌ مسابقات موفق و شایسته‌ای را پیش رو داشته باشیم تا رضایت قرآن،‌ پیامبر اکرم(ص) و مقام معظم رهبری نیز در آن لحاظ شود و جامعه قرآنی بتواند این رویداد را در سال آینده بهتر برگزار کنند.

افتخاری همچنین عنوان کرد: در این دوره از مسابقات،‌ تعدادی از نخبگان قرآنی جامعه مبلغات اربعین نیز حضور دارند. این مسابقات با استقبال مطلوبی از سوی مسئولان عرافی و زوار ایرانی و عراقی حاضر در اربعین حسینی روبرو شد.

وی گفت: این مسابقات می‌تواند بستری برای تعامل قرآنی بانوان در جهان اسلام طی دوران برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی باشد. همچنین زمینه فراگیر شدن سبک زندگی قرآنی باید با کوشش بانوان در ایام اربعین و ضمن این مسابقات توسعه یابد.