پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

28 تیر 1395

تاكيد نماينده ولي فقيه برلزوم آشنايي بيشتر زائران با آداب زيارت

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر بر آمادگي بعثه مقام معظم رهبري براي توسعه همكاري هاي تحقيقي، پژوهشي و تصويري و تبادل تجربيات با اعتاب مقدسه در عراق تاكيد و ابراز اميدواري كرد با همكاري دو طرف كارهاي بزرگي انجام شود.


سيد جعفر الموسوي توليت آستان مقدس امام حسين (ع) كه به دعوت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین به ايران سفر كرده است و میهمان این کمیته است. امروز با حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني الاربعین، دراين ديدار نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت هماهنگي و همكاري ميان سازمان ها و نهادهاي ايراني و عتبه هاي مقدسه در عراق را براي افزايش رضايت زائران بسيار موثر دانست و گفت: حركت در چارچوب سياست ها و برنامه ريزي هاي صورت گرفته به پيشبرد موفق تر كارها منجر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر ورود به كارهاي مشترك با اعتاب مقدسه در عراق نظير ساخت هتل و آشپزخانه هاي متمركز را از سياست هاي حوزه حج و زيارت ذكر كرد و افزود: امروز همه دست اندركاران بايد ضمن حفظ انسجام و هماهنگي در راستاي پر رونق شدن موضوع زيارت و خدمت به زائران گام بردارند.

وي لزوم آشنايي بيشتر زائران با آداب زيارت و زندگي ائمه اطهار(ع) را يادآور شد و تصريح كرد: ساماندهي اين مقوله كه امروز مورد هجمه دشمنان واقع شده بسيار مهم است. زائران بايد نحوه معاشرت با يكديگر را بدانند و خيرخواه، كمك كار و مكمل همديگر باشند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر برگزاري باشكوه نمازهاي جماعت و آيين هاي مذهبي در اعتاب مقدسه عراق را از افتخارات مكتب تشيع خواند و برآمادگي بعثه مقام معظم رهبري براي توسعه همكاري هاي تحقيقي، پژوهشي و تصويري و تبادل تجربيات تاكيد و ابراز اميدواري كرد با همكاري دو طرف كارهاي بزرگي انجام شود.

توليت آستان مقدس امام حسين(ع) نيز در اين ديدار از همكاري خوب دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج وزيارت در عراق با عتبه حسيني تقدير كرد و گفت: ارتباط و هماهنگي به صورت مستمر و در سطح عالي ميان دو طرف برقرار است.

سيد جعفر الموسوي ازهمكاري در برگزاري هرچه باشكوه ترآيين هاي مذهبي استقبال كرد و دوطرف تلاش مشترك براي مقابله با توطئه هاي فرهنگي دشمن از جمله القاء شبهات را ضروري دانستند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و توليت عتبه حسيني همچنين با توجه به نزديك شدن به ايام حج تمتع در خصوص برپايي گسترده تر مراسم عرفه درعراق تبادل نظر كردند.
نماينده ولي فقيه در ادامه با مهم خواندن پيروزي رزمندگان عراقي بر تروريست هاي تكفيري در فلوجه ابراز اميدوراري كرد كه گام نهايي براي آزادي موصل نيزبرداشته شود.

وي افزود: تروريست هاي تكفيري نفس هاي آخر را مي كشند و با انسجام داخلي عراقي ها از بين خواهند رفت و شرايط امنيتي بهتر خواهد شد.