پنج شنبه 30 فروردین 1403

17 فروردین 1396

روزانه ۴۰ هزار زائر ايراني از عتبات عاليات عراق زيارت كردند

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به اعزام كاروان هاي زيارتي از ۲۴ اسفند به عتبات عاليات كشور عراق گفت:روزانه حدود 17 هزار نفر در كربلا، 17هزار نفر در نجف و 6 هزار نفر در كاظمين به زيارت عتبات عاليات مي روند.


محسن نظافتي با بيان اينكه اعزام كاروان هاي زيارتي تا ۱۵ فروردين ادامه داشته گفت: ۱۲۰ هزار زائر در قالب كاروانهاي حج و زيارت طي اين مدت به زيارت عتبات عاليات رفته اند.

او با اشاره به اينكه اين تعداد زائر در قالب سه هزار كاروان وارد عراق شده، تصريح كرد: با توجه به امكانات محدود كشور عراق كه بخش عمده آن صرف مبارزه با تروريسم و داعش و بخش ديگر آن صرف تامين امنيت داخلي خودشان مي شود، اعزام اين تعداد زائر، براي مجموعه سازمان حج و زيارت، كاري بس بزرگ و سنگين بود.

نظافتي اشاره كرد: براي ايام نوروز نيروهاي ستادهاي كربلا، نجف و كاظمين را تقويت كرده و در پاركينگ ها، رستورانهاي بين راهي، در شهرها و زيارتگاها، حرم مطهر امامين عسكرين، سيد محمد و مساجد كوفه و سهله نيروهايي را مستقر كرده و نظارت را افزايش داده ايم تا زائرين با امنيت خاطر به زيارت مشغول شوند.

محسن نظافتي با اشاره به اينكه از 3ماه قبل تداركات لازم براي اسكان مناسب زائرين ديده شده است، گفت: مراكز اسكان از سوي گروهي كه اعضاي آن را نماينده اي از بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت، شركت شمسا، مركز پزشكي حج و زيارت و جمعي از مهندسان است، بررسي شده و پس از تهيه شناسنامه همه هتل ها و تدوين نقاط ضعف و قوت آنها، رزرو شده است.