چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

19 آذر 1393

در خواست نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت از زائران حسيني؛ زائران اربعين در بازگشت به ايران صبوري كنند

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت اظهار داشت: هرچند سازمان حج و زيارت با هماهنگي تمامي نهادها و ارگانها پيش‌بيني انتقال زائران از مرزها به درون كشور را انجام داده است، ليكن زائران عزيز لازم است صبوري به خرج داده و خدمتگزاران را ياري دهند تا انشاء الله مردم به سهولت از مرزها تخليه شده و راهي شهرها و مناطق خود شوند.


حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت درگفت‌وگو باخبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با اشاره به تراكم بيش از حد جمعيت در كربلا و فشردگي غيرقابل توصيف جمعيت زائران در راههاي ورودي و حضور ميليوني زائراني كه از گوشه و كنار جهان به خيل عظيم عزاداران حسيني پيوسته‌اند، از زائران عزيز ايراني درخواست كرد تا پس از زيارت قبر مطهر حسين بن علي (ع) و ديگر شهداي كربلا، به تدريج از كربلا خارج شوند تا امكان بهره‌گيري معنوي براي ميليونها عاشق زائر ديگر نيز فراهم گردد.

وي افزود: هرچند سازمان حج و زيارت با هماهنگي تمامي نهادها و ارگانها پيش‌بيني انتقال زائران از مرزها به درون كشور را انجام داده است، ليكن زائران عزيز لازم است صبوري به خرج داده و خدمتگزاران را ياري دهند تا انشاء الله مردم به سهولت از مرزها تخليه شده و راهي شهرها و مناطق خود شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود: امسال عليرغم وجود مشكلات فراوان بحمدالله با همكاري دولت و ملت عراق و نيز بسيج همه نيروهاي مخلص و تلاشگر در نهادها و ارگانهاي مختلف و نيز مردم شريف و بزرگوار خوزستان و ايلام و ائمه محترم جمعه اين مناطق تاكنون حدود يك ميليون و يكصد هزار نفر از مرزها عبور كرده و به زيارت عتبات عاليات مشرف شدند.

نماينده ولي فقيه در ادامه افزود: در اربعين امسال بزرگترين تجمع مسلمانان شكل گرفت و به جهانيان نشان داد تكفيري‌هاي دست‌نشانده قدرتهاي شيطاني، هرگز نمي‌توانند اراده ملتهايي كه تصميم گرفته‌اند مستقل زندگي كرده و از ذلت و ننگ بدور باشند را تسليم خواسته‌هاي ناجوانمردانه خود كنند.

وي افزود: معنويت گرايي، برادري و اخوت ديني، ايثار و فداكاري، وحدت و يكپارچگي، عشق به خدا و پيامبر واهل بيت آنحضرت – عليهم السلام – از ويژگي‌هاي برجسته اين تجمع بي‌نظير است.

نماينده ولي فقيه از مردم خواست با توجه به اينكه پس از اربعين آسيب‌ها و نقاط قوت و ضعف اعزام زائران به عتبات عاليات توسط بعثه مقام معظم ر هبري و سازمان حج و زيارت بررسي خواهد شد از همگان خواست نقطه نظرات و انتقادها و پيشنهادهاي خود را در اوّلين فرصت به دفتر بعثه مقام معظم رهبري منعكس نمايند تا انشاء الله از هم اكنون براي اربعين سال آينده برنامه ريزي شده و هماهنگي‌هاي لازم بعمل آيد.