جمعه 7 اردیبهشت 1403

19 آذر 1393

با صدور اطلاعيه اي صورت گرفت؛ درخواست ستاد اربعين از زائران اربعين حسيني

ستاد مركزي اربعين حسيني با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام كرد:به تمام مشتاقان زيارت اربعين كه هم اينك تصميم به اعزام به عتبات گرفته اند، توصيه مي شود، با توجه به ترافيك سنگين در مرز مهران و روان بودن عبور زائران از گذرگاه هاي شلمچه و چزابه، از اين دو گذرگاه عازم عراق شوند.


ستاد مركزي اربعين در پنجمين اطلاعيه خود ضمن درخواست مجدد از زائران بدون گذرنامه مبني بر عدم مراجعه به مرزها، از مشتاقان زيارت اربعين كه به تازگي تصميم به عزيمت به عتبات عاليات گرفته‌اند، خواست ترجيحاً از مرز شلمچه و چزابه به عراق عزيمت كنند.

در متن اين اطلاعيه آمده است:

به اطلاع كليه مشتاقان زيارت اربعين مي‌رساند، علي رغم تأكيدات فراوان نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و مرزباني كشور مبني بر عدم امكان عبور از مرزها بدون داشتن گذرنامه معتبر، متأسفانه طي دو روز گذشته شاهد بوده‌ايم كه تعدادي از زائران عزيز، تنها با همراه داشتن كارت ملي يا شناسنامه براي حضور در مراسم پياده روي اربعين به مرزهاي كشور عزيمت كرده اند و از آنجايي كه عبور از گذرگاه هاي مرزي تنها با همراه داشتن گذرنامه معتبر امكان پذير است، حضور زائران بدون گذرنامه در مرز موجب اختلال در روند اعزام ديگر زائران شده است.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: لذا بدين وسيله مجدداً از مشتاقان زيارت اربعين درخواست مي شود، به منظور احترام به حقوق زائران، در صورت نداشتن گذرنامه معتبر، از عزيمت به مرزهاي كشور جداً خودداري كنند.

ضمناً به تمام مشتاقان زيارت اربعين كه هم اينك تصميم به اعزام به عتبات گرفته اند، توصيه مي شود، با توجه به ترافيك سنگين در مرز مهران و روان بودن عبور زائران از گذرگاه هاي شلمچه و چزابه، از اين دو گذرگاه عازم عراق شوند.

در پايان مجدداً از همكاري خوب مردم عزيز با عوامل اجرايي مستقر در مرزها كمال تشكر را داريم.