چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

19 آذر 1393

در آستانه اربعين حسيني؛ موكب حضرت معصومه در كربلاي معلا برپا شد

موكب حضرت معصومه در كربلاي معلا همزمان با اربعين حسيني توسط مردم قم داير شد.


مسول اجرايي موكب حضرت معصومه در خصوص راه اندازي اين موكب و ايستگاه صلواتي گفت: اين موكب به عنوان ايستگاه و خبمه عزاي امام حسين داير است كه به همت مردم قم برپا شده است.

محمود پارچه باف اذعان داشت: اين موكب و خيمه‌ها به همت مردم ولايي قم براي استقبال از زايران حسيني داير شده است. اين موكب در شهر كربلا در منطقه باب بغداد و در محوطه مجتمع آل البيت واقع شده كه به زايران حسيني خدمات رساني ميكند.

وي بيان داشت: در حدود ۱۰۰ نفر از مردم قم كار خدمات رساني به زايران حسيني در موكب حضرت معصومه را بر عهده دارند كه در دو وعده غذايي از زايران پذيرايي ميكنند. همچنين اين موكب مجهز به فضاهاي اقامتي براي اسكان زايران است كه در اين راستا نيز خدمات ارايه ميشود.

مسول اجرايي موكب حضرت معصومه از ديدار مسولان موكب حضرت معصومه با مراجع عظام تقليد خبر داد و گفت: پيش از عزيمت به كربلا مسولان اجرايي موكب با حضرات آيات مكارم شيرازي، نوري همداني و فاضل لنكراني و همچين حجت الاسلام شهرستاني نماينده آيت الله سيستاني نيز ديدار كردند كه هر كدام از اين بزرگواران نيز ما را حمايت كردند.

بازديد معاون استاندار كربلا از موكب حضرت معصومه

در حاشيه فعاليت اين موكب معاون استاندار كربلا با حضور در جمع خادمان زايران حسيني كه از قم در شهر كربلا فعاليت ميكنند گفت: پيش بيني حضور ۲۳ ميليون زاير در اربعين حسيني را ميكنيم كه به مرور در حال اضافه شدن هستند.

وي گفت: ما تمام امكانات و توان خود را براي خدمات رساني به زايران بسيج كرده ايم كه اميدواريم بدون كوچكترين مشكل مراسم برگزار شود.

معاون استاندار كربلا با اشاره به خدمات رساني مردم ايران در اربعين حسيني گفت: ما ممنون و قدردان مردم ايران هستيم كه با حمايت از عراق ما را در برگزاري چنين برنامه مهمي ياري ميكنند.

شايان ذكر است موكب حضرت معصومه توسط مردم قم در شهر كربلا برپا شده كه علاوه بر پذيرايي از زايران فضاي استقرار و استراحت زايران را نيز فراهم كرده است.