جمعه 10 فروردین 1403

19 آذر 1393

با برپايي كمپينگي در كربلا؛ زائران حمايت خود را از شيخ نمر اعلام كردند

در كربلاي معلي و مسير پياده روي زائران امام حسين (ع)، كمپينگي براي جمع آوري يك ميليون امضا عليه اعدام آيت الله شيخ نمر باقر النمر برپا شده است.


به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، كمپينگي با هدف حمايت از آيت الله شيخ نمر باقر نمر در كربلاي معلي و در مسير پياده روي زائران اباعبدالله الحسين (ع) دائر شده است كه براي جمع آوري يك ميليون امضا عليه اعدام اين عالم عربستاني تلاش مي‌كند.

براساس گزارش رسانه ها، امسال مراسم اربعين حسيني با توجه به ورود هيأت‌هاي مختلف از كشورهاي عربستان و بحرين در كربلا، رنگ سياسي و انقلابي به خود گرفته است و انقلابيون اين كشورها فعاليت هايي در اين زمينه مانند برپايي كمپينگ و حمل تصاويري از آيت الله نمر در دسته‌هاي عزاداري انجام مي‌دهند.

افزون بر ايجاد نمايشگاه عكس جنايات رژيم آل‌خليفه در كربلا، دسته‌هاي عزاداري از بحرين نيز در حرم امام حسين (ع) اقدام به عزاداري باشكوهي كرده و در آن بر تلاش براي دست يافتن به كرامت انساني با تمسك به قيام امام حسين (ع) تاكيد كردند.

همچنين به نوشته پايگاه راديو اسلامي الهدي، زائران عربستاني و حتي عراقي امام حسين (ع) نيز در مسير پياده‌روي خود از پرچم‌هايي استفاده كردند كه بر آنها عكس «آيت‌الله شيخ نمر باقر آل‌نمر» يكي از رهبران شيعه دربند رژيم آل‌سعود زده شده بود.

اين گزارش مي‌افزايد: آيت‌الله شيخ نمر باقر آل‌نمر در جولاي گذشته به دليل انتقاد از خاندان سعودي و فساد حاكم در عربستان و زنداني كردن معارضان دستگير و براساس حكم دادستان اين كشور در تاريخ ۲۵ مارس گذشته به اعدام محكوم شد.

اگرچه برخي روزنامه‌هاي رسمي عربستان اعلام كرده اند كه دادگاه كيفري رياض شيخ نمر را به تحمل ۱۷ سال زندان و پرداخت جريمه ۱۰۰ هزار ريال (سعودي) محكوم كرده است و برخي نيز از لغو حكم اعدام و عفو وي به دستور پادشاه عربستان خبر داده اند، اما يك منبع نزديك به شيخ نمر اين خبرها را تكذيب كرده است.