جمعه 7 اردیبهشت 1403

19 آذر 1393

رييس سازمان حج وزيارت اعلام كرد: آمار زائران اربعين از مرز يك ميليون و ۲۰۰ هزار نفر گذشت

رييس سازمان حج وزيارت از حضور بي‌سابقه زائران اربعين حسيني در راهپميايي بزرگ امسال خبر داد و اعلام كرد: تاكنون بيش از يك ميليون و۲۰۰ هزار نفر از زائران ايراني به سوي عراق سفر كرده‌اند.


مهندس سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت ايران، صبح امروز در گفت‌وگو با پيك بامدادي راديو ايران به ارائه گزارشي از حضور زائران ايراني در مرزها پرداخت و اعلام كرد: تاكنون بيش از يك ميليون و ۲۰۰ هزار نفر از زائران ايراني از مرزها عبور كرده‌اند.

وي كه در چند روز گذشته به صورت مرتب از مرزهاي كشور جهت تسهيل خروج زائران ايراني به استان‌هاي ايلام و خوزستان سفر كرده بود، وضعيت تردد در مرزها را روان اعلام كرد و اظهار داشت: با توجه به افزايش تعداد حضور زائران در مهران از هموطنان عزيز مي‌خواهيم كه براي خروج از كشور اين مسير را انتخاب نكنند.

اوحدي تصريح كرد: خوشبختانه تمامي امكانات استان‌هاي مرزي براي اين راهپيمايي بزرگ بسيج شده‌اند و مسؤولان عزيز نيز تمام همت خود را به كار بسته‌اند تا اين راهپيمايي بزرگ به خوبي برگزار شود.

وي يادآور شد: هم‌اينك در جلسات مختلفي كه در مرزها با اعضاي ستاد اربعين داشتيم، تصميم گرفته شد تا امكانات لازم جهت بازگشت زائران فراهم شود.

رييس سازمان حج وزيارت از زائران اربعين حسيني خواست تا جهت بازگشت به ايران اسلامي برنامه‌ريزي كنند و ادامه داد: با توجه به آمار بالاي زائران اربعين در سال جاري از همه عزيزان مي‌خواهيم نسبت به بازگشت خود به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنند كه با مشكل روبه‌رو نشوند.

وي يادآور شد: در حال حاضر ۴۵۰۰ هزار دستگاه اتوبوس در مرزها جهت بازگشت زائران اربعين حسيني ساماندهي شده است تا عزيزان زائر بتوانند به راحتي به شهرهاي خود باز گردند.