سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

19 آذر 1393

علامه تيجاني عنوان كرد: هيهات من الذله شعار راهپيمايان اربعين است

مؤلف كتاب آن گاه هدايت شدم با بيان اينكه هيهات من الذله شعار راهپيمايان اربعين است، گفت: راهپيمايي اربعين به آيندگان اين قدرت را مي‌دهد كه بر آن عهد و پيماني كه با امام حسين (ع) بسته اند، پايبند باشند.


محمد تيجاني سماوي از علماي تونس در گفت وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي با اشاره به راهپيمايي با شكوه اربعين حسيني كه با حضور ميليون‌ها عاشق دلباخته حضرت سيدالشهدا (ع) از كشورهاي مختلف برگزار مي‌شود، شعار راهپيمايان را هيهات من الذله عنوان كرد.

وي با بيان اينكه محبت امام حسين (ع) در دل زائران آن حضرت كه با پاي پياده عازم كربلاي معلي مي‌شوند نهفته است، گفت: راهپيمايي اربعين به آيندگان اين قدرت را مي‌دهد كه بر آن عهد و پيماني كه با امام حسين (ع) بسته اند پايبند باشند، عنان ظلم را بر زمين كشيده و حصارها را بشكنند.

اين عالم تونسي با اشاره به سخني از امام خميني (ره) كه فرمودند هرچه داريم از كربلا و از بركات امام حسين (ع) است، تصريح كرد: مشاعر حسيني بايد در هر سال زنده نگه داشته و به نسل‌هاي آينده منتقل شود كه آزادگي و آزادي كه امام حسين (ع) به جهانيان هديه دادند، نياز به حماسه و خون دارد.

وي كه براي تبليغ معارف اهل بيت (ع) به عراق سفر كرده است، يادآور شد: سالي دو مرتبه براي زيارت و به عنوان مدافع معارف اهل بيت (ع) به كشور عراق سفر مي‌كنم و بر اين عقيده هستم كه در هر مناسبتي و با استفاده از هر فرصتي بايد به زيارت عتبات مقدسه شتافت.

تيجاني كه با كتاب آن گاه هدايت شدم در ايران شناخته مي‌شود، به ارتباط مناسب خود با علماي جهان اسلام اشاره كرد و گفت: با علماي اهل سنت از كشورهاي مختلف آسيايي و آفريقايي ارتباط برقرار كرده ام تا حقايق شيعه را براي آنان تبيين و از مشاجره و نزاع جلوگيري كنم.