شنبه 1 اردیبهشت 1403

18 آذر 1393

وضعيت عبور زائران در مرز‌ها عادي و روان است

معاون سازمان حج و زيارت از استقرار اتوبوس در مرز‌ها براي بازگردادن زائران به كشور خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعيت عبور زائران در مرز‌هاي مهران، شلمچه و چزابه عادي و روان است


ناصر خدر نژاد، معاون سازمان حج و زيارت افزود: در حال حاضر عبور زائران در مرزهاي مهران، شلمچه و چزابه بدون معطلي انجام مي‌شود و حداكثر ميزان معطلي زائران براي عبور از مرزها براي مهر پاسپورت يك ساعت است.

وي با اشاره به اينكه هماهنگيهاي خوبي با شهرداري، هلال احمر، بسيج مستضعفان و سازمان حج براي ارائه خدمات انجام شده است، گفت: ۱۵۰۰ چادر گروهي براي اقامت زائران اربعين در عراق ارسال شده و همچنين ستاد بازسازي عراق نيز امكاناتي در نظر گرفته وبراي اسكان زائران با مدارس و حسينيه‌ها در مسير پياده روي هماهنگ شده كه اميدواريم تمامي زائران براي اقامت مشكلي نداشته باشند.

معاون سازمان حج و زيارت از عبور ۸۰ هزار زائر از مرز مهران در روز گذشته خبر داد و گفت: تعداد دقيق زائران عبوري تا ظهر امروز مشخص مي‌شود اما با توجه به استقبال انجام شده پيش بيني مي‌شود يك ميلون زائر ايراني در پياده روي اربعين حضور داشته باشند.

وي با تاكيد بر اينكه زائران حتما بايد پاسپورت مدت دار (حداقل سه ماه) به همراه داشته باشند، گفت: در سامانه پياده روي زائران ۲۰۰ هزار نفر ثبت نام كردند و با توجه به اينكه دولت عراق داشتن ويزا را لغو كرد بسياري از زائران بصورت انفرادي و گروهي به عتبات و مرزها رفتند.

خدرنژاد در مورد بازگشت زائران نيز گفت: با توجه به اينكه از مرز مهران بيش از ساير مرزها زائر عبور كرده است به همين دليل با هماهنگي هاي انجام شده بيش از دو هزار دستگاه در اين مرز براي بازگرداندن زايران مستقر شده است.

منبع: مهر