جمعه 10 فروردین 1403

18 آذر 1393

آقاتهرانی: مسیر نجف تا کربلا جهانی می شود

حجت الاسلام آقاتهرانی با تأکید بر ماندگار شدن پیاده روی مسیر نجف تا کربلا، خطاب به زائران اربعین گفت: این راه نجف تا کربلا را که می روید، یک مقدار از ثواب قدمهایتان را هم به آنهایی هدیه دهید که دوست داشتند بیایند و نتوانستند.


حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در موکب امام رضا(ع) شباب الامام خمینی واقع در عمود 285 به سخنرانی میان زائران اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.
 

وی گفت: آنهایی که پارسال هم برای راهپیمایی آمده بودند و جمعیت امسال را می بینند تصدیق می کنند که امسال پرشکوه تر از سال گذشته است. حتی مسئولان عراقی تماس گرفته بودند که ایران بیش از این اجازه خروج از مرز را ندهد چون امکان کنترل و خدمت رسانی وجود ندارد، اما این کار عظیم توسط مسئولان عراقی انجام نمی شود بلکه توسط خود مردم اداره می شود.
 

امام جمعه اسبق نیویورک افزود: صاحبان موکب های این مسیر با خدا پیوند خورده اند، چون امام حسین(ع) با خدا معامله کرد. شما هم با خدا معامله کنید و نفس هایتان را برای خدا بگذارید، آن وقت حیاتتان ابدی می شود.
 

فارس-این استاد اخلاق، پیاده روی اربعین را دلنشین خواند و افزود: آنهایی که پیاده این راه را نیامده اند نمی دانند اما وقتی این راه را می آیند تازه می فهمند چقدر با زیارت اهل بیت(ع) فرق دارد، لحظاتش به دل می نشیند. شاید خسته شویم و پایمان درد بگیرد اما یادمان نرود از این مسیر اطفال اباعبدالله الحسین(ع) رفتند؛ این مسیر یک مسیر خاص است.
 

وی اظهار داشت: وقتی آل الله از یک مسیر بروند، آن مسیر دیگر یک با سایر مسیرها تفاوت دارد. درباره اولیاء الهی و افراد والامقام نیز همین طور است. در تاریخ داریم «بشر حافی» پس از اینکه توبه کرد و به واسطه امام موسی کاظم(ع)، بنده و عبد شد، دیگر کفش پا نمی کرد و همیشه پابرهنه بود، او وقتی از مسیری رد می شد حتی حیوانات هم آن مسیر را آلوده نمی کردند.
 

آقاتهرانی اظهار داشت: ما به خانه هایمان بر می گردیم اما یادمان نرود بنده چه کسی هستیم و رفتارمان باید حسینی بودنمان را نشان دهد.
 

این استاد اخلاق تأکید کرد: این راه نجف تا کربلا را که می روید، یک مقدار از ثواب قدمهایتان را هم به آنهایی هدیه دهید که دوست داشتند بیایند و نتوانستند. در این راه بر ظهور حضرت ولی عصر(عج) دعا کنید و با حضرت پیمان ببندید و بگویید ما مثل کسانی نیستیم که با حسین(ع) پیمان بستند. آنها گفتند و نوشتند و امضا کردند اما روی عهد خود نماندند.
 

وی افزود: مطمئنم پیاده روی نجف تا کربلا ماندگار می شود و جهانی خواهد شد.
 

امام جمعه اسبق نیویورک با اشاره به عبارت منطقی «معرَِّف باید از معرَّف اجلی باشد» اظهار داشت: به همین دلیل است که امام زمان(عج) هنگام ظهور خودش را با ذکر حسین (انا ابن قتل عطشان) معرفی می کند.

منبع: فرهنگ نیوز