سه شنبه 29 اسفند 1402

17 اسفند 1395

هفتمين كنفرانس "وحدت حوزه و دانشگاه" دركوفه برگزار شد

هفتمين كنفرانس بين المللي "وحدت حوزه و دانشگاه" با حضور شخصيت‎هاي ديني، علمي و فرهنگي در كوفه برگزار گردید.


هفتمين كنفرانس بين المللي حوزه و دانشگاه با شعار «وحدت حوزه و دانشگاه در جهت مقابله با جريان‎هاي تكفيري و داعش» در دانشگاه كوفه برگزار شد.

حجت الاسلام شيخ علي نجفي مدير دفتر و فرزند حضرت آيت الله شيخ بشير نجفي از مراجع تقليد نجف، هادي عامري فرمانده سازمان بدر و جمعي از اساتيد حوزه و دانشگاه در اين كنفرانس به سخنراني پرداختند.

هدف كلي اين كنفرانس آمادگي لازم براي پذيرش احكام الهي در دانشگاه‎ها و تقويت بنيه مبلغان و علما جهت ورود به عرصه‎هاي علمي و دانشگاهي و افزايش تعامل دانشگاه‎ها با حوزه علميه نجف است.

دانشگاهيان و طلاب حوزه علميه مقاله‎هايي در 79 موضوع براي شركت در اين كنفرانس ارسال كردند.

داعش سبب افزايش محروميت در عراق شده است

حجت الاسلام شيخ نجفي به عنوان اولين سخنراني اين كنفرانس خاطرنشان كرد: در زماني كه مجاهدان عراقي با همه وجود در حال مبارزه با جريان تروريستي و تكفيري داعش هستند، مسؤولان و مردم بايد زمينه‎هاي فرهنگي و علمي عراق براي مقابله با تفكرات غير انساني اين گونه جريان‎هاي منحرف، بسيج و اقدامات علمي و عملي انجام دهند تا اين كشور از شر فتنه نجات پيدا كند.

وي با بيان اينكه مراجع تقليد عراق خواستار مبارزه نظامي و فكري همزمان با تكفيري‌ها هستند، عنوان كرد: ما بايد در جهت زدودن اين جرثومه فساد و تكفيري كه سبب جنگ‎هاي طائفه و افزايش مظلوميت و محروميت مردم عراق شده‌اند، تلاش بسياري انجام دهيم.

مدير دفتر حضرت آيت الله نجفي تصريح كرد: اگر به ديدگاه و توصيه هاي مراجع تقليد عمل شود اين گونه كنفرانس‎ها مي تواند نتايج مثبتي داشته باشد و يقينا نتايج خوبي در جهت بهبود وضعيت عراق و ايجاد امنيت پايدار درپي خواهد داشت.

حوزه‌هاي علميه بايد در مبارزه با افكار تروريستي وارد عمل شوند

هادي العامري نيز با اشاره به ضرورت حركت همزمان دانشگاه و حوزه براي مقابله با جريان‎هاي تكفيري اشاره كرد و گفت: اگر جنگ در عرصه نظامي با داعش‎ به پايان برسد يقينا جنگ با تكفيري‌ها عراق ادامه خواهد داشت زيرا ريشه‎هاي تفكر داعشي در مردم اين كشور نهادينه شده است و بايد مدت‎ها كار كرد تا بتوانيم از اين تفكرات ضد ديني نجات پيدا كنيم.

وي داعش را يك سازمان قوي، قدرتمند و عقيدتي خواند و ادامه داد: ما نبايد خيال كنيم كه داعش به سادگي اراضي اشغالي را رها و عقب نشيني مي‎كند. در عمليات آزادسازي استان موصل با وجود محاصره و بستن مسير‎ها، يك مسير را براي فرار داعش بازگذاشتيم اما اين نيروها نه تنها فرار نكردند بلكه نيروي‎هاي جديدي از خارج به آن‎ها پيوستند و به شدت در حال مقاومت هستند.

رييس سازمان بدر بيان داشت: عقيده و تفكرات داعش عميق و قوي است به طوري كه در ميدان جنگ تا آخرين نفر مقاومت و به جنگ مي‎پردازند و هرگز به سادگي تسليم نمي‎شوند بنابراين حوزه‎هاي علميه بايد به ما فرماندهان نظامي كمك كنند تا با فعاليت‎هاي انديشه‎اي و تحقيقي بسيار بتوانيم با اعضاي داعش و جريان‎هاي تكفيري مبارزه عقيدتي قوي داشته باشيم.