جمعه 7 اردیبهشت 1403

18 آذر 1393

نجفي روحاني در برنامه زنده سوگ عرشيان: رفتار تكفيري‌ها يادآور اعمال يزيديان در كربلا است

مسؤول نمايندگي بعثهِ مقام معظم رهبري در عراق با بيان اينكه تاريخ در حال تكرار است و شرايط كنوني جهان با زمان امام حسين (ع) بي شباهت نيست، گفت: رفتار امروز تكفيري‌ها يادآور اعمال يزيديان در كربلا است.


حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در برنامه تلويزيوني سوگ عرشيان كه به صورت زنده از شبكه قرآن و معارف سيما پخش شد، حماسه كربلا را نماد صبر، استقامت و مبارزه خواند و به تبيين درس هايي از مكتب صبر حضرت زينب (س) پرداخت.

وي با بيان اينكه صبر در همه جا به معناي سكوت نيست بلكه به معناي ايستادگي و استقامت و متناسب با شرايط زمان و مكان انجام وظيفه است، گفت: حضرب زينب كبري (س) با صبر خود مكتب سيدالشهدا را زنده نگه داشتند.

وي در ادامه قيام عاشورا را به دو بخش خون و پيام تقسيم كرد و افزود: بخش خون به عهده شهداي كربلا و پيام رساني نيز بر عهده حضرت زينب (س) بود و ايشان در هر كجا متناسب با شرايط زمان و مكان اين رسالت را به بهترين شكل به انجام رساندند.

مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ادامه به تطبيق شرايط امروز جهان اسلام به ويژه تهاجم گروه‌هاي تكفيري تروريستي با زمان امام حسين (ع) پرداخت و گفت: حماسه كربلا در طول تاريخ و براي بشريت درس آموز است.

وي با بيان اينكه تاريخ در حال تكرار است و شرايط كنوني جهان با زمان امام حسين (ع) بي شباهت نيست، خاطرنشان كرد: امام حسين (ع) با قيام تاريخي خود دادگاهي براي محاكمه جنايتكاران تشكيل دادند و امروز نيز علماي ما به ويژه امام راحل و مقام معظم رهبري با بيانات رساي خود استكبار جهاني را به محاكمه كشيده اند.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني هدف جرياني به نام داعش را كه برخواسته از استكبار است، ايجاد اسلام هراسي خواند و اظهار داشت: اگر از اعضاي اين گروه تكفيري تروريستي بپرسند كه چرا زن و بچه بي گناه را مي‌كشيد هيچ پاسخي ندارند، همچنانكه در زمان امام حسين (ع) يزيديان براي كشتن ياران امام حسين (ع) به ويژه طفل شش ماهه آن حضرت هيچ پاسخ منطقي نداشتند.

اين پژوهشگر عرصه دين ادامه داد: در كربلا يك جريان دنياطلبي، هوا و هوس و بي منطقي و جريان ديگر صفا و صميميت، منطق، استدلال، پاكي و ماندگاري بود؛ از اين رو حضرت زينب (س) صبر مي‌كند و خداوند نيز به او بشارت مي‌دهد كه حماسه كربلا را به زيبايي به اوج برساند كه اتصال به خدا و خداباوري زيبايي را به اوج مي‌رساند.

وي افشا كردن ماهيت جريان‌هاي تكفيري را وظيفه همه مسلمانان دانست و تأكيد كرد: امروز تكليف شرعي و اخلاقي هر مسلماني است كه از رزمندگاني كه در برابر داعش در عراق، سوريه و لبنان و ديگر نقاط جهان مي‌جنگند حمايت كنند.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در پايان با اشاره به راهپيمايي پرشور اربعين حسيني كه براساس آن ميليونها زائر از نقاط مختلف كشور عراق و ديگر كشورها با پاي پياده عازم كربلاي معلي مي‌شوند، از آنان خواست كه جلوه‌هاي زيباي قيام اباعبدالله الحسين (ع) را به جهانيان نشان دهند و ضمن رعايت روحيه برادري و تعاون، آداب زيارت را رعايت كنند و بهانه به دست افراد مغرض ندهند.