جمعه 7 اردیبهشت 1403

14 اسفند 1395

رشد ۲.۵ برابري اعزام زائران به عتبات عاليات درنوروز

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به استقبال گسترده علاقه‌مندان به زيارت عتبات عاليات در ايام نوروز، از رشد ۲.۵ برابري اعزام زائرارن به اماكن مقدسه درعراق دراين ايام خبر داد .


مديركل عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به رشد ۲.۵ برابري اعزام زائران به عتبات عاليات دردوره هاي نوروزي، گفت: از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردين بيش از ۱۲۰ هزار نفر به عتبات عاليات اعزام مي‌شوند كه نسبت به ايام ديگر سال ۹۵ رشد ۲.۵ برابري صورت گرفته است.

محسن نظافتي درباره آخرين جزئيات اعزام هاي نوروزي به عتبات عاليات اظهار كرد: قرعه‌كشي ها و ثبت‌نام ها پايان يافته و دور جديد اعزام هاي نوروزي عتبات از ۲۴ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردين ماه سال ۹۶ انجام مي‌گيرد.

وي در ادامه گفت: امسال براي اعزام هاي نوروزي به عتبات عاليات شاهد رشد ۲۰ درصدي هستيم و حتي نسبت به روزهاي ديگر سال ۹۵ نيز ارتقاي اعزام هاي زائران به عتبات عاليات انجام گرفته است.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت تصريح كرد: در سفرهاي پيش از ايام نوروز، روزانه ۵۰ تا ۶۰ كاروان زيارتي زيرنظر سازمان حج و زيارت به اعزام زائران مبادرت مي‌كردند اما در ايام نوروز امسال شاهد رشد ۲٫۵ برابري اين اعزام ها هستيم و روزانه نزديك به ۱۵۰ كاروان به عزيمت زائران مي‌پردازند.

به گفته نظافتي، در طول ايام نوروز روزانه حدوداً ۶ هزار نفراز زائران ثبت‌نام شده به عتبات اعزام مي‌شوند و مجموع آن به ۱۲۰ هزار نفر مي‌رسد كه نسبت به ايام ديگر سال و حتي سال گذشته شاهد رشد اعزام ها خواهيم بود.

وي افزود: سفر به كاظمين و سامرا نيز در اين دوره از عتبات نوروزي در دستور كار قرار دارد و فقط تعداد بسيار محدودي از كاروان ها به دليل درخواست خود متقاضيان سفر به سامرا را انجام نمي‌دهند.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به استفاده از تمام ظرفيت سازمان در عتبات نوروزي گفت: خوشبختانه توانستيم از تمامي امكانات براي رضايت مسافران بهره‌ بگيريم و اميدواريم شاهد سفر خوبي براي زائران باشيم.

وي همچنين درباره افزايش قيمت ها در ايام نوروز نيز اظهار كرد: افزايش قيمت خاصي در دستور كار نيست و تنها افزايش قيمت هايي كه در داخل كشور شامل خدمات عمومي همچون هواپيمايي يا حمل و نقل جاده‌اي مي‌شود بر اين سفر نيز تاثيرگذار است در غير اين صورت هيچ افزايش قيمتي نداريم.

وي به علاقمنداني كه قصد سفر به عتبات عاليات در تمامي ايام سال را دارند توصيه كرد كه از كاروان هاي آزاد استفاده نكنند چرا كه اين كاروان ها داراي پيوست امنيتي، بيمه، خدمات پزشكي و … نيستند.