جمعه 10 فروردین 1403

05 اسفند 1395

همايش «زبان عربي و وحدت اسلامي» در كربلا برگزار شد

آستان مقدس حسيني دومين همايش بين المللي زبان و لغت عربي را با حضور انديشمندان و استادان مختلف در جوار حرم مطهر امام حسين (ع) برگزار كرد.


دومين همايش بين المللي زبان و لغت عربي با شعار « زبان عربي و وحدت امت اسلامي» به مدت سه روز از سوي آستان مقدس حسيني در كربلا برگزار شد.

انديشمندان، محققان و اديبان عراقي و كشورهاي خارجي در اين همايش با هدف معالجه مشكلات لغوي ادبيات عرب معاصر و گسترش وحدت اسلامي شركت كردند.

حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي كربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني و توليت شرعي آستان مقدس حسيني در اين همايش گفت: ميزباني از انديشمندان و استادان زبان عربي كه زبان قرآن كريم و احاديث محسوب مي‎شود، مايه افتخار است.

وي افزود: زبان عربي داراي ويژگي و امتيازهاي ذاتي است كه موجب شده به عنوان برترين زبان زنده دنيا محسوب شود.

نماينده حضرت آيت الله سيستاني تصريح كرد: زبان‎هاي مختلف در برابر تهديد و نفود فرهنگي و زباني ساير زبان‎ها سالم نمانده‎اند اما در نقطه مقابل مشاهده مي‎كنيم كه زبان قران كريم در برابر هر هجمه‎اي خود را حفظ كرده است.

وي تاكيد كرد: خداوند قرآن و احاديث را به زبان عربي بيان كرد و آن را وسيله‎اي براي ابلاغ معارف اسلامي قرار داده است بنابراين از اين زبان در برابر هر گونه نفوذي و هجمه‎اي محافظت مي كند.