جمعه 10 فروردین 1403

01 اسفند 1395

برنامه‌هاي بعثه رهبري در عراق با استقبال زائران همراه است

مدير آموزش بعثه مقام معظم رهبري گفت: خوشبختانه برنامه‌هاي بعثه رهبري در عراق همواره با استقبال زائران ايراني همراه بوده است.


حجت الاسلام والمسلمين حميد احمدي، مدير آموزش بعثه مقام معظم رهبري امروز در جمع فعالان دفتر نمايندگي كربلاي معلي با تقدير از فعاليت‌هاي فرهنگي صورت گرفته در طول هفته گذشته اظهار داشت: خوشبختانه برنامه‌هاي بعثه رهبري در عراق همواره با استقبال زائران ايراني همراه بوده است.

وي با بيان اين‌كه مديريت اصولي و فضاي صميمي و اخلاقي حاكم در فضاي كاري بعثه رهبري در عراق موجب تلاش حداكثري همكاران و فعالان اين مركز شده است، خاطرنشان كرد: ماهيت فعاليت‌ بعثه رهبري در عتبات عاليات؛ كار فرهنگي و ارتقاي سطح معنوي و معرفتي زائران است.

حجت الاسلام والمسلمين احمدي كه رياست ستاد اربعين كشور را نيز عهده‌دار است، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به عملكرد كميته فرهنگي و آموزشي اين ستاد در اربعين 95 اظهار داشت: برگزاري بيش از 500 جلسه سخنراني و ده‌ها مراسم عزاداري و سينه‌زني از سوي روحانيان و مداحان اعزامي بعثه رهبري تنها بخشي از فعاليت‌ها بوده است.

وي ادامه داد: اعزام مبلغان و بانوان مبلغه به هيأت‌هاي حسيني، انتشار كتابچه‌هاي مختلف آموزشي، توليد برنامه‌هاي مستند تصويري در جهت آموزش زائران، هماهنگي جهت تعامل حداكثري با مراجع عظام تقليد دو كشور و متوليان امر در عراق و همچنين ده‌ها عنوان برنامه از سوي ستاد اربعين اجرايي شد تا زائران ايراني بتوانند حداكثر بهره معنوي و معرفتي را از اين سفر داشته باشند.

مدير آموزش بعثه مقام معظم رهبري از برگزاري سومين جلسه كميته فرهنگي ستاد اربعين در كربلا خبر داد و گفت: اعضاي كميته حول محور مسائل فرهنگي و تبليغي و همچنين ساختار تشكيلاتي كميته و سياست هاي راهبردي حوزه فرهنگي و تبليغاتي اربعين 96 به بحث و تبادل نظر پرداختند.