شنبه 1 اردیبهشت 1403

18 آذر 1393

گزارش روزانه از مسير پياده روي اربعين؛ حضور پرشور راهپيمايان «اهل سنت» در اربعين حسيني

در حالي كه برخي رسانه‌هاي غربي راهپيمايان اربعين حسيني را تنها شيعيان ناميده‌اند، شواهد عيني حكايت از حضور راهپيمايان اهل سنت نيز حكايت دارد.


در حالي كه برخي رسانه‌هاي غربي راهپيمايان اربعين حسيني را تنها شيعيان ناميده‌اند، شواهد عيني حكايت از حضور قابل توجه راهپيمايان اهل سنت حكايت مي‌كند.

عمر عبدالله از راهپيمايان اهل سنت كه در مسير نجف به كربلا با خبرنگاران سخن مي‌گفت، تاكيد كرد: من آماده‌ام در راهپيمايي اربعين كه به آمريكا و همپيمانانش بگويم ما پيرو سنت رسول خدا هستيم و همانند برادران شيعه خود، اهل بيت‌مان امام حسين(ع) را دوست داريم؛ ما داعش را دشمن اهل سنت مي‌دانيم و معتقديم كه اين تروريست‌ها مي‌خواهند، تروريسم را به اهل سنت نسبت بدهند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه از اهل سنت به چه ميزان در راهپيمايي اربعين حسيني حضور دارند، گفت: به جرات مي‌توانم بگويم كه حضور اهل سنت در راهپمايي اربعين چشمگير است، چرا كه در روايات زيادي از خلفاي راشدين داريم كه پيامبر امام حسين(ع) را دوست مي‌داشت.

حسين جواهر از روحانيان شيعه لبناني نيز در همين زمينه به خبرنگار تسنيم، گفت: ما با برادران اهل سنت خود اشتراكات بسيار زيادي داريم و در همين راهپيمايي نيز مهمترين اشتراك‌مان، وحدت مسلمين، مبارزه با داعش و مقابله با توطئه‌هاي ضداسلامي آمريكاست.

منبع: خبرگزاری حج