چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

18 آذر 1393

امام جمعه شاهین‌دژ تأکید کرد تأمل پیرامون ابعاد سیاسی اجتماعی اربعین حسینی

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: پیرامون ابعاد سیاسی اجتماعی اربعین حسینی باید تأمل بیشتری صورت بگیرد.


حجت‌الاسلام نقی باقری صبح امروز در جلسه ساماندهی شئونات فرهنگی که در سالن جلسات دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: باید پیرامون ابعاد مختلف اعم از سیاسی اجتماعی اربعین حسینی تامل و تحلیل بیشتری صورت گیرد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را از جمله مهم‌ترین پیامدهای مثبت برگزاری باشکوه آئین‌های عزاداری ویژه تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی دانست، ادامه داد: از طرف دیگر به این بهانه باید راهکارهای مقابله با تهاجمات فرهنگی بیگانگان را مورد بررسی قرار داد.

امام جمعه شاهین‌دژ با اظهار به اینکه دراین‌راستا تصمیمات قابل اجرایی را اتخاذ کرد، خاطرنشان کرد: محرم و صفر بهترین فرصت برای غنی‌سازی فرهنگ عمومی و تغییر عادات غلط به شمار می‌‌رود.

وی با بیان اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با الهام گرفتن از اصحاب و یاران امام حسین (ع) در میدان‌های حق علیه باطل شرکت کرده‌اند، بیان داشت: شیرمردان ایران اسلامی با الهام گرفتن از حضرت سیدالشهدا (ع) در میدان‌های حق علیه باطل شرکت می‌کنند.

باقری با بیان اینکه رزمندگان اسلام با الهام از امام حسین (ع) از جان، مال و همه هستی خود چشم‌پوشی کرده‌‌اند، خاطرنشان کرد: درس‌های زیادی در تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی نهفته است.

وی با اظهار به اینکه زنان و مردان ایران اسلامی با تامل و تحقیق پیرامون واقعه کربلای حسینی از حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) الهام بگیرند، خاطرنشان کرد: از این رهگذر بهتر می‌توان ارزش‌های انقلاب و آرمان‌‌های نظام، امام خمینی و شهداء پاسداری کرد.

امام جمعه شاهین‌دژ پیروزی از ولایت فقیه را یک ضرورت اساسی در شرایط جاری دانست، اظهار داشت: اطاعت از رهبر و ولی در کربلا مهم‌ترین درسی است، که مسلمانان باید از نهضت حسینی فرا بگیرند.

باقری در پایان با بیان اینکه از ظرفیت نهفته در رسانه‌های جمعی، خیران و روحانیان درراستای نهادینه‌سازی معارف نهفته در محرم باید حداکثر استفاده را کرد، بیان داشت: باید فرصت را به معنای واقعی غنیمت بدانیم.

 

منبع : فارس