پنج شنبه 30 فروردین 1403

18 آذر 1393

توليت عتبه مقدس حسيني خبر داد؛ ورود بيش از ۲۵۰۰ دسته عزاداري به حرم امام حسين

توليت عتبه مقدس حسيني از ورود بيش از ۲۵۰۰ دسته عزاداري در قالب موكب همزمان با فرا رسيدن اربعين امام حسين (ع) به داخل حرم مطهر آن حضرت خبر داد كه براي ورود هر يك زمان مشخصي در نظر گرفته شده است.


شيخ مهدي كربلايي امام جمعه كربلا در ديدار حجت الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: امسال شكوه راهپيمايي پرشور اربعين حسيني بيش از سالهاي گذشته بوده است.

وي از ورود بيش از ۲۵۰۰ دسته عزاداري در قالب موكب همزمان با فرا رسيدن اربعين امام حسين (ع) به داخل حرم مطهر آن حضرت خبر داد و گفت: براي ورود هر يك از اين موكب‌ها به داخل حرم مطهر زمان مشخصي در نظر گرفته شده است كه بايد براساس آن برنامه ريزي كرده و وارد حرم شوند.

براساس اين گزارش، ورود دسته‌هاي عزاداري در قالب موكب به داخل حرم مطهر امام حسين (ع) از روز پنجشنبه آغاز مي‌شود كه برنامه حركت دسته عزاداري و سينه زني زائران ايراني در كربلا با عنوان موكب امام رضا (ع) نيز، شب‌هاي ۱۹ و ۲۰ صفر از خيمه گاه حسيني اعلام شده است.

زائران ايراني در كربلا در قالب موكب امام رضا (ع) شب‌هاي ۱۹ و ۲۰ صفر مصادف با ۲۱ و ۲۲ آذرماه، حركت خود را رأس ساعت ۲۲ از روبه روي خيمه گاه امام حسين (ع) آغاز كرده و از باب قبله وارد حرم مطهر آن حضرت شده و با عبور از بين الحرمين به حرم حضرت ابوالفضل (ع) مشرف مي‌شوند.

خادمان حرم مطهر امام حسين (ع) از روز دوشنبه ۱۷ آذرماه مصادف با ۱۵ ماه صفر ۱۴۳۶، اقدام به جمع آوري فرش‌هاي صحن روبه روي باب قبله كرده اند تا پس از نصب موكت‌هاي مربوطه، شرايط را براي ورود و خروج دسته‌هاي عزاداري فراهم كنند.