پنج شنبه 30 فروردین 1403

18 آذر 1393

حضور برجسته ایرانی‌ها در مراسم اربعین حسینی در عراق

استانداری کربلا از ارایه خدمات گسترده و داوطلبانه جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در کربلای معلی و در مسیرهای حرکت زوار خبر داد. - f


به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جاسم الفتلاوی، معاون اول استاندار کربلا همچنین از اختصاص اتوبوس های ایرانی برای انتقال ویژه زوار در مراسم اربعین امام حسین (ع) در چارچوب توافق با تهران استقبال کرد.
وی گفت: شهر کربلا میزبان اتوبوس های ایرانی است که در چارچوب توافق قبلی با تهران مسوولیت انتقال زوار اربعین حسینی (ع) را به عهده دارند.
همچنین کاروانی 60 نفره از هلال احمر ایران به منظور خدمات رسانی به زوار حسینی (ع) در جاده نجف – کربلا راهی کربلای معلی شد.
ایران 25 دستگاه خودرو برای خدمات رسانی اختصاص داده و از سه فروند بالگرد نیز برای نظارت بر نحوه خدمات رسانی استفاده می شود.
شهرداری قزوین نیز بر اساس یاد داشت تفاهم دو جانبه آماده اعزام تجهیزات و کارگران شهرداری برای نظافت و رفت و روب زباله هایی است که در این مدت در استان کربلا جمع خواهد شد.
علی المیالی، معاون استاندار کربلای معلی، گفت: استانداری کربلا آماده استقبال از دو هزار نیروی خدماتی ایرانی و تامین مسکن و غذای آنان است.
وی افزود: شهرداری قزوین 60 دستگاه خودرو را به منظور نظافت استان کربلا اعزام کرده و شش ایستگاه جمع آوری زباله و انتقال آن به مراکز دفع بهداشتی زباله ایجاد خواهد کرد.
استانداری کربلا چادرهایی به منظور استقرار کادرهای ایرانی ایجاد کرده است.
این اقدام داوطلبانه برای خدمات رسانی به شهر مقدس کربلا و زیران حسینی، با استقبال گسترده مسوولان و اهالی این استان مواجه شده است.

منبع : العالم