جمعه 7 اردیبهشت 1403

18 آذر 1393

اخبار اربعين حسيني؛ نياز به ۵ هزار خودرو براي جابجايي زائران

وزير كشور عراق و استاندار كربلاي معلي، طرح امنيتي ويژه مراسم روز اربعين حسيني را با توجه به حضور ميليونها زائر از داخل و خارج عراق بررسي كردند.


محمد سالم الغبان وزير كشور عراق با هدف مطلع شدن از آخرين روند اجراي طرح امنيتي ويژه اربعين حسيني وارد كربلاي معلي شد.

الغبان به همراه عقيل الطريحي استاندار كربلاي معلي در جريان روند اجراي طرح امنيتي و خدماتي ويژه اربعين قرار گرفت.

خبر ديگر اينكه سيد عمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق، زائران اربعين حسيني را كه از استان بابل عراق با پاي پياده عازم كربلاي معلي هستند، همراهي كرد.

فرمانده پليس استان ديالي هم، نيروهاي امنيتي و زائران اربعين و دست اندركاران موكب‌هاي حسيني را به هوشياري و احتياط در برابر تروريستهاي تكفيري توصيه كرد.

مشاركت ۲۵ هزار نيروي امنيتي در طرح حمايت از زائران اربعين

عقيل الطريحي استاندار كربلاي معلي اعلام كرد تعداد نيروهاي شركت كننده در طرح امنيتي، ۲۵ هزار نفر شامل نيروي پليس و ارتش هستند كه ۱۵ هزار نفر آنها از كربلا و حدود سه هزار نفر خارج از كربلا، دو هزار نفر از پليس فدرال و پنج هزار نفر از نيروهاي داوطلب مردمي هستند.

الطريحي افزود بر اساس طرح ما، براي انتقال زائران به كربلا و بازگرداندن آنها پس از پايان مراسم اربعين، به پنج هزار خودرو نياز داريم.

از سوي ديگر، تنها طي سه روز، بيش از ۱۶۴ هزار زائر از خارج عراق براي شركت در مراسم باشكوه اربعين حسيني وارد كربلاي معلي شده اند.

مداواي ۷۵۰ هزار زائر در كربلاي معلي

هادي الموسوي مدير كل بهداشت كربلاي معلي از خدمات رساني به حدود ۷۵۰ هزار زائر زن و مرد از سوي نهادهاي پزشكي و درماني اين استان خبر داد.

الموسوي خاطر نشان كرد از لحظه ورود زائران اربعين حسيني به كربلاي معلي تا كنون، به ۷۵۰ هزار زائر مراجعه كننده به مراكز بهداشتي و پزشكي استان كربلا خدمات رساني شده است.

منبع: خبرگزاری حج