پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

17 آذر 1393

آیت‌الله علوی گرگانی: جهان در بهت سیل مشتاقان زیارت اربعین امام حسین(ع) است

یکی از مراجع تقلید گفت: سیل مشتاقان زیارت اربعین، جهان را به شگفت آورده است تا جایی که مورخ انگلیسی از بی‌باکی مسلمانان با توجه به شرایط کشور عراق زبان به سخن گشوده است


آیت‌الله سیدمحمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور با بیان اینکه خداوند ما را به سمت خود دعوت کرده است، تصریح کرد: خداوند در سوره انعام فرموده است من نمی‌گذارم بندگانم سرگردان بمانند و ایشان را راهنمایی می‌کنم.

وی با اشاره به بخشی از متن زیارت‌نامه اربعین امام حسین(ع) بیان کرد: در این زیارتنامه آمده است حسین جان تو خون قلبت را دادی تا بندگان را از جهالت و نادانی نجات دهی که این نشان می‌دهد برای حفظ دین باید گاهی از جان گذشت.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ادامه داد: خداوند مهر پایاننامه اعمال همه را به امام حسین(ع) داده است و تا زمانی که مهر تایید امام حسین(ع) نباشد، اعمال مورد قبول درگاه حضرت حق واقع نمی‌شود.

وی با اشاره به اظهارنظر یک مورخ انگلیسی در ارتباط با پیاده‌روی مشتاقان امام حسین(ع) در اربعین حسینی به طرف کربلای معلی تصریح کرد: این مورخ می‌گوید برای من جای تعجب دارد مسلمانان با چه اشتیاقی برای زیارت امام حسین(ع) می‌روند، در حالی که شرایط کشور عراق دشوار و خطرناک است، ولی اینان از خطر هراسی ندارند و بیشتر از زیارت خانه خدا برای زیارت امام حسین(ع) می‌روند.

آیت‌الله علوی گرگانی اهداف امام حسین(ع) واقعه عاشورا و مصیبت‌هایی که به خاندان عصمت و طهارت(ع) وارد شد را مورد توجه قرار داد و گفت: امام حسین(ع) هدف نجات از گمراهی مردم در زمان خودش و زمان‌های بعد را دنبال می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند راه نجات بندگان را از تاریکی و گمراهی،‌ راه مستقیم می‌داند، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید راه دیگری به غیر از راه راست نروید که موجب گمراهی شما می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به فطرت آدمی در بدو تولد گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید همه شما را با فطرت پاک آفریدم، به همین دلیل کودکان در هر دینی که باشند، راست و حقیقت می‌گویند، ولی به دلیل شرایط پیرامونی و تربیت خانوادگی در راه کج گرفتار می‌شوند.

وی با بیان اینکه راه راست همان هدف نهایی است و راه کج هیچ‌گاه به منزل نمی‌رسد، تصریح کرد: امانت همان راه راست و خیانت راه کج است که تاثیرات هر یک در جامعه قابل مشاهده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه جوانی دوره آموختن، تربیت اسلامی و خداشناسی و توبه است، بیان کرد: زمانی که سن و سال ما از جوانی گذشت به دشواری می‌توان برای توبه و خداشناسی اقدام کرد.

 

منبع: خبرگزاری فارس