پنج شنبه 9 فروردین 1403

24 بهمن 1395

نظافتي: نوروز امسال 120 هزار زائر ايراني عازم عتبات خواهند شد

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت گفت: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده درايام نوروز امسال 120 هزار تن از زائران ثبت نام كننده به عتبات عاليات اعزام خواهند شد.


محسن نظافتي در گفت وگو با ايرنا افزود: با توجه به پايان يافتن پيش ثبت نام سفرهاي نوروزي عتبات عاليات و نام نويسي حدود 200 هزار نفر در اجراي اين طرح، از روز 25 اسفند ماه جاري اعزام هاي نوروزي آغاز و تا 15 فروردين 96 ادامه خواهد داشت.

وي بيان داشت: 80 هزار تن باقي مانده نيز از 15 فروردين ماه 96 تا 31 ارديبهشت ماه به عتبات عاليات اعزام خواهند شد.

نظافتي با تاكيد براينكه درسال 94 حدود 580 هزار نفر به عتبات عاليات اعزام شده اند، اظهاركرد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته و روند موجود پيش بيني مي شود اين رقم تا پايان سالجاري با حدود 25 درصد افزايش به بيش از 700 هزار نفر خواهد رسيد.

مديركل عتبات با تاكيد بر اينكه اجراي طرح نوين عتبات مبني بر تقسيم بندي اعزام كاروانها بر مبناي نياز واقعي استانها از جمله دلايل اين افزايش است، گفت: در اجراي اين طرح اعزام كاروانها بر اساس ظرفيت و نياز واقعي استانها بررسي و اعزام ها انجام خواهد شد.

وي در باره اعزام كاروانها به سامرا نيز گفت: حدود 70 درصد كاروانها براساس تقاضاي قبلي زائران كه در تكميل فرم آن در سامانه عتبات به آن اشاره شده به سامرا اعزام خواهند شد و 30درصد از متقاضيان نيز به جهت اينكه درخواست نداشتند به سامرا اعزام نمي شوند.

به گفته وي، متقاضيان پيش ثبت نام عتبات عاليات مي توانند به سامانه پيش ثبت نام به نشاني atabat.haj.ir مراجعه كنند و با وارد كردن كد رهگيري و كد ملي از نتايج قرعه كشي سفرهاي نوروزي نيز مطلع شوند.