پنج شنبه 9 فروردین 1403

17 آذر 1393

در حركتي خودجوش؛ شباب الامام الخميني به استقبال زائران اربعين رفتند

اين روزها عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) كه از ايران اسلامي به كربلاي معلي آمده اند در حال آماده سازي موكب امام رضا (ع) هستند كه برنامه هاي آن از 18 ماه صفر مصادف با 20 آذرماه آغاز مي شود.


به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، برپا كردن موكب براي پذيرايي از زائران اباعبدالله الحسين (ع) در ايام اربعين به يك رسم زيبا و ماندگار از سوي مردم ولايتمدار عراق تبديل شده است كه البته اين كار زيبا رنگ ايراني هم به خود گرفته است.

اين روزها عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) كه از ايران اسلامي به كربلاي معلي آمده اند با همكاري هيأت شباب الامام الخميني به صورت خودجوش در حال آماده سازي موكب امام رضا (ع) هستند تا با نظارت بعثه مقام معظم رهبري برنامه هاي سخنراني و مداحي را از پنجشنبه 18 صفر تا شنبه 20 صفر برگزار كنند.

براساس برنامه اعلام شده از سوي هيأت شباب الامام الخميني در كربلا، مراسم موكب امام رضا (ع) از ساعت 19 روز پنجشنبه با سخنراني حجت الاسلام مرتضي آقا تهراني و مداحي مهدي سلحشور آغاز و روز جمعه در همان ساعت با سخنراني حجت الاسلام عليرضا پناهيان و مداحي سلحشور ادامه مي يابد.

موكب امام رضا (ع) كه در كربلاي معلي، خيابان جمهوري، زمين حسينيه قمي ها احداث شده با دسته عزاداري ايرانيان كربلا كه به همين نام مزين شده است، تفاوت دارد، هرچند برخي از برنامه هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري به صورت ثابت و در ايام اربعين در آنجا برگزار مي شود.

در حال حاضر برپايي نماز جماعت، پاسخ گويي به مسائل شرعي، روايتگري مصور حماسه عاشورا، ارسال بلوتوث هاي فرهنگي و ارائه بروشورهاي مرتبط با اربعين حسيني برخي از فعاليت هاي انجام شده در موكب ثابت امام رضا (ع) به شمار مي رود كه از شب اربعين با سخنراني و مداحي همراه و تا روز پس از اربعين نيز ادامه دارد.