جمعه 7 اردیبهشت 1403

17 آذر 1393

هيأت امناي موكب امام رضا در كربلا تشكل جلسه داد

جلسه برنامه ريزي هيأت امناي موكب امام رضا (ع) ويژه اربعين با حضور مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق، سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا، مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت، مدير عمليات شمسا مستقر در كربلا و مسؤول موكب برگزار شد.


جلسه برنامه ريزي هيأت امناي موكب امام رضا (ع) ويژه اربعين با حضور مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق، سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا، مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت، مدير عمليات شمسا مستقر در كربلا و مسؤول موكب برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه، محمد عسگري مسؤول موكب امام رضا (ع) به ارائه گزارش مختصري از فعاليت‌هاي اين موكب در محرم امسال پرداخت و گفت: هيأت ايرانيان كربلا از ششم محرم به مدت ۶ شب به عزاداري پرداختند.

وي برگزاري ۴ جلسه با نيروهاي بعثه و مشخص شدن وظايف هر يك از نيروها، جلسه مشترك با هيأت امنا و مديران مناطق و سازمان حج و زيارت، اخذ مجوز ورود به حرم، شناسايي و سركشي به محل استقرار و تعيين مسير حركت موكب را از فعاليت‌هاي انجام شده برشمرد.

مسؤول موكب امام رضا (ع) همچنين فيلمبرداري از مراسم، برقراري نظم و افزايش پرچم‌هاي موكب را به عنوان ديگر اقدامات انجام شده مطرح كرد و افزود: محرم امسال تعداد جمعيت حاضر در دسته عزاداري موكب بيش از سال گذشته بود كه از نحوه برگزاري مراسم نيز اظهار رضايت داشتند.

وي با اشاره به فرا رسيدن اربعين حسيني، اخذ مجوز براي ورود موكب به حرم مطهر، مشخص شدن مسؤولان كميته‌هاي مربوطه، خريد و ارسال سيستم صوتي، افزايش تعداد پرچم‌ها را به عنوان فعاليت‌هاي انجام شده براي اين ايام اعلام كرد.

عسگري همكاري مديران ثابت شمسا و مديران مناطق را بسيار خوب ارزيابي كرد و با اشاره به حضور زائراني از ديگر كشورهاي جهان در موكب امام رضا (ع)، پيشنهاد خريد زمين براي ساخت حسينيه اي مجهز در كربلا و نيز فعال شدن دسته عزاداري اين موكب در روز شهادت امام رضا (ع) را ارائه كرد.

در ادامه اين جلسه محرم آهنگران مدير عمليات شمسا با استقبال از خريد زمين براي ساخت حسينيه، اما خواستار تعيين اعضاي ثابت به عنوان هيأت امناي موكب امام رضا (ع) شد و با اشاره به اين كه امكان تغيير اعضاي فعلي در مسؤوليت هايي كه دارند وجود دارد و بالطبع ديگر عضو هيأت امنا نخواهند بود، خواستار سپردن مسؤوليت موكب به افراد دائمي، فعال و داراي ارتباطات مناسب شد.

سپس حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با تأكيد بر مسائل فرهنگي ديني اظهار داشت: امروز براي نسل جوان زيارت از عتبات يكي از برنامه‌هاي ناب فرهنگي اثرگذار است و از اين رو بايد حضور بيشتر نسل جوان را در عتبات عاليات زمينه سازي كرد.

مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در پايان از تلاش و زحمات اعضاي هيأت امناي موكب امام رضا (ع) تقدير و تشكر كرد.

منبع: خبرگزاری حج