پنج شنبه 9 فروردین 1403

17 آذر 1393

برپایی طولانی‌ترین نمایشگاه هنری در مسیر حرکت زائران کربلا

دبیرکل اداره امور زیارتگاه‌های شیعه در عراق اعلام کرد طولانی‌ترین نمایشگاه هنری شامل طراحی مصائب اهل بیت در کربلا و تصاویر جنایات امروز داعش علیه زیارتگاه‌ها و شهروندان عراقی در محورهای اصلی حرکت زائران به سوی کربلا برپا شده است.


عباس الساعدی» دبیرکل اداره امور زیارتگاه‌های شیعی در عراق خبر داد که این اداره برای دومین سال متوالی، طولانی‌ترین نمایشگاه آثار هنری را در مسیر زائران پیاده حرم حسینی در سه استان نجف اشرف، بابل و کربلا راه اندازی کرده است.

بیش از 250 اثر هنری شامل عکس، طراحی،خوشنویسی، مجسمه و دیگر هنرهای زیبا به مدت 12 روز در پنج نقطه از مسیرهای حرکت زائران پیاده کربلا به نمایش گذاشته شده است.

دبیرکل اداره امور زیارتگاه‌های شیعه در عراق تاکید کرد: برپایی این گونه نمایشگاه‌ها به منظور رساندن رسالت کربلا و پیام انسانی و جهانی امام حسین (ع) به زبان‌های مختلف از جمله زبان هنر است و به همین منظور بیش از پنجاه هنرمند و نقاش اثرات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

الساعدی افزود: زائر امام حسین همانگونه که در طول مسیر حرکت به سوی کربلا به آب و غذا نیاز دارد غذای روح هم می‌خواهد و ما با برپایی این نمایشگاه‌ها حوادث کربلا و مصیبت عظیم اهل بیت را در 1400 سال پیش و همچنین حوادث کربلای امروز و جنایات هولناک داعش علیه شهروندان و اماکن عبادی شیعه و سنی در استان‌های را به نمایش گذاشتیم.

وی افزود: اداره امور زیارتگاه‌های شیعه با حضور در کنفرانس بین‌المللی حفظ آثار باستانی عراق و سوریه که به همت یونسکو در پاریس برگزار شد، تصاویر و ویدیوهای مربوط به ویرانی‌های حسینیه‌ها و زیارتگاه‌های شیعه در استان‌هایی که هدف حمله تروریست‌های داعش قرار گرفت ارائه داد و این قضیه با خشم و تنفر حضار در کنفرانس همراه بود که خواستار حفاظت میراث فرهنگی و تاریخی در عراق و سوریه شدند.

 

منبع: خبرگزاری فارس