پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

17 آذر 1393

در آستانه اربعین حسینی انجام شد عزیمت زائران حسینی از اردبیل به مقصد کربلا

عزیمت 450 زائر حسینی از اردبیل در آستانه اربعین حسینی به مقصد کربلای معلی انجام شد


در مراسمی که پیش از ظهر دیروز﴿یک شنبه﴾ و از محل میرزاده خانم اردبیل با عزاداری خیل مشتاقان حضرت سیدالشهدا (ع) برگزار شد، عزاداران حسینی اردبیل که مصمم به پیاده‌روی 80 کیلومتری نجف به کربلا هستند به بارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) رهسپار شدند.

در این مراسم که با حال و هوای معنوی و همراه با عزاداری حسینی در اردبیل برگزار شد بسیاری از زائران حرم مطهر امام حسین (ع) که از قشر جوان بودند با شور و شوق خاص رهسپار حرم مطهر سیدالشهدا (ع) شدند تا زمینه برای حضور در کنگره عظیم اربعین حسینی که میلیون‌ها انسان عاشق در این مراسم حاضر می‌شوند، فراهم آید.

در بین زائران حرم امام حسین (ع) جوانان اعزامی اظهار کردند که بدون ترس و واهمه از گروه‌های تکفیری تلاششان را به کار گرفته‌اند تا بتوانند در مراسم عزاداری اربعین حسینی با پیاده‌روی که از مسیر نجف اشرف تا کربلا انجام می‌دهند با شور و شوق خاص در موعد مقرر در کربلا حاضر شده و عرض ارادتشان را به ساحت سیدالشهدا (ع) نشان دهند.

این زائران از طریق زمینی و مرز مهران با بیش از 70 دستگاه اتوبوس به نجف اشرف انتقال داده شده و از آنجا مسیر 80 کیلومتری را تا بارگاه امام حسین پیاده طی طریق خواهند کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: پیرو حمایت‌های همه‌جانبه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت از راهیان و کاروان‌های زیارتی، ستاد بازسازی عتبات عالیات در کنار انجام هرگونه امورات پشتیانی مورد نیاز و اقدام مسئولان استانی میزان 6 هزار متر‌مربع موکت برای استفاده زائران از طریق کمک خیرین استانی تهیه و به عتبات عالیات ارسال کردند.

اسفندیار هوشیار بیان کرد: کمک‌های ارسالی استان برای زائران استان اردبیل از نجف اشرف به مقصد کربلای معلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: فارس