پنج شنبه 9 فروردین 1403

16 آذر 1393

رحیم‌پور ازغدی در مسیر نجف به کربلا عنوان کرد برخی قمه می‌زنند اما به جنگ داعش نمی‌روند/ راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین عزاداری است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عزای امام حسین (ع) مقدمه جهاد در مکتب آن حضرت است، برخی تشیع بی ضرر برای خود ساخته اند و تا زمانی که سود می‌برند پای کار عزاداری‌ها هستند.


حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شب گذشته در خیمه گاه حسینی و در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین (ع)، قیام آن حضرت را دارای دو بعد الهی عبادی و سیاسی و اجتماعی خواند که از هم تفکیک ناپذیر هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عزای امام حسین (ع) مقدمه جهاد در مکتب آن حضرت است، تأکید کرد: امروز برخی قمه می‌زنند اما به جنگ داعش و صهیونیست‌ها نمی‌روند. اینها جزو همان کسانی هستند که به امام حسین (ع) می‌گفتند شما حق هستید و ما هم شک نداریم اما آیا آمدن ما به کربلا در پیروزی شما نقش دارد یا بی فایده است که اگر نقشی ندارد، آمادگی مردن نداریم.

وی گفت: برخی به مسأله امام حسین (ع) و آنچه در این سرزمین گذشته صرفا بعد عبادی محض با قطع نظر از ابعاد سیاسی اجتماعی آن داده اند و برخی می‌خواهند بعد عبادی و ریشه‌های توحیدی آن را در نظر نگیرند.

ابعاد قیام امام حسین تفکیک ناپذیر است

وی با تأکید بر اینکه دو بعد عبادی و سیاسی نهضت عاشورا نباید از هم جدا شود، محور قیام امام حسین (ع) را عدالتخواهی و تحقق توحید بر روی زمین خواند و تصریح کرد: همه حقیقت توحید در کربلا و آن حجت تمام کننده و برهان تفکیک کننده نزد امام حسین (ع) بوده است و خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بار دیگر بر تحقق هر دو بعد عبادی و سیاسی قیام امام حسین (ع) تأکید کرد و افزود: همه کسانی که زمان اباعبدالله (ع) ایشان را تنها گذاشتند جزو مخالفان آن حضرت نبودند و امروز نیز چنین است.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: اگر زمان انقلاب و جنگ که پرچم اباعبدالله الحسین (ع) بالا رفت، افرادی به حمایت نیامدند، در زمان آن حضرت و در قیام کربلا هم حاضر نمی‌شدند و در زمان قیام حضرت حجت (ع) هم چنین افرادی به حمایت برنخواهند خواست چراکه باید از جان و مال خود هزینه دهند.

وی تصریح کرد: همه کسانی که در اربعین به سوی اباعبدالله الحسین (ع) می‌آیند هم اگر در کربلا بودند به آن حضرت ملحق نمی‌شدند که این امر سابقه تاریخی دارد و چنین افرادی در گذشته هم به جای یاری حضرت در مقام نصیحت برآمدند که ایشان را از رفتن به کربلا منصرف کنند.

وی با بیان اینکه برخی از ما حاضریم دین ضربه بخورد اما وقتی به ما احتیاج دارند در صحنه حاضر نمی‌شویم، گفت: همه کسانی که امروز عزاداری می‌کنند اگر در کربلا بودند به دو دسته تقسیم می‌شدند و عده کمی با اباعبدالله (ع) می‌ماندند.

برخی قمه می‌زنند اما به جنگ داعش نمی‌روند

رحیم پور ازغدی تأکید کرد: امروز برخی قمه می‌زنند اما به جنگ داعش و صهیونیست‌ها نمی‌روند. اینها جزو همان کسانی هستند که به امام حسین (ع) می‌گفتند شما حق هستید و ما هم شک نداریم اما آیا آمدن ما به کربلا در پیروزی شما نقش دارد یا بی فایده است که اگر نقشی ندارد، آمادگی مردن نداریم.

وی اظهار داشت: برخی تشیع بی ضرر برای خود ساخته اند و تا زمانی که سود می‌برند پای کار عزاداری‌ها هستند اما به محض اینکه کمی ضرر کنند، مجبور به رعایت حلال و حرام شوند، در مقابل ظلم بایستند و با استکبار مقابله کنند، عقب می‌نشینند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سؤال که چرا از بین صدها هزار محب امام علی (ع) تنها 72 نفر به یاری اباعبدالله الحسین (ع) آمدند، گفت: اسلام آمریکایی و شیعه لندنی که امام و رهبری فرمودند، افرادی هستند که کارهای بی ضرر مذهبی انجام می‌دهند اما حاضر به اهدای جانشان در حمایت از دین نیستند.

راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین عزاداری است

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به راهپیمایی اربعین با بیان اینکه هیچ کجای جهان جمعیت 15 تا 20 میلیونی یکجا جمع نمی‌شود، این امر را پاداش خداوند به حسین بن علی (ع) عنوان کرد که از جان و مال خود برای نجات دین گذشت.

وی با بیان اینکه عزای امام حسین (ع) مقدمه جهاد در مکتب آن حضرت است، از راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین و بهترین عزاداری برای آن حضرت که تیر خلاص را به داعش می‌زند نام برد و گفت: آنها که شیعه را منهای جهاد، انقلاب و مبارزه می‌خواهند، می‌خواهند اباعبدالله و عزای امام حسین (ع) را بی آبرو کنند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه گناه بی آبرو کردن عزای امام حسین علیه السلام از گناه از قفا بریدن سر آن حضرت کمتر نیست هرچند ناآگاهانه باشد، تأکید کرد: هرکس سبب تمسخر دین امام حسین (ع) شود، خیانت کرده و هرکاری که سبب شود دشمن به مقدسات شیعه اهانت کند، حرام است.

وی تصریح کرد: امروز شیعه عزتمند و پیشرفته‌ترین و پیشرو‌ترین مکتب در جهان است و در حالی که همه مکتب‌ها شکست خورده و به قبرستان تاریخ رفته و تمام مذاهب ضعیف شده اند، اسلام امام حسین (ع) تنها مکتب زنده است که دارد سرنوشت جهان را تغییر می‌دهد و پرچم سیدالشهدا جهان را آزاد خواهد کرد.

منبع: فارس