جمعه 7 اردیبهشت 1403

16 آذر 1393

امام جمعه پلدختر خبر داد استقبال از پرچم قمر بنی‌ هاشم(ع) در پلدختر در روز اربعین حسینی

امام جمعه پلدختر گفت: مراسم معنوی استقبال از پرچم گنبد نورانی حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر پلدختر برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام علی محمد لروند ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان اظهار کرد: این مراسم در روز اربعین حسینی با حضور گسترده عزاداران در میدان شهید بهشتی شهر پلدختر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اربعین نماد یقین و ایمان به پیام عاشورا است از عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شهرستان پلدختر خواست در این مراسم باشکوه شرکت کنند.

امام جمعه پلدختر از اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان خواست به دلیل زیاد بودن تعداد هیئت‌های مذهبی از صدور مجوز تشکیل هیئت‌های عزاداری و خودداری کند، چراکه در برخی مواقع در هر محله، کوچه و خیابان باعث مشکلاتی شده‌اند.

این مسئول بر ضرورت ترویج فرهنگ تشیع بین جوانان تأکید کرد و متذکر شد: عزاداری‌ها باید دور از بدعت و خرافه باشد و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) تنها راه نجات بشریت است.

لروند با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید عامل وحدت و انسجام باشند و از بدعت بپرهیزند، متذکر شد: متأسفانه برخی هیئت‌های عزاداری در ایام عزاداری حسینی به جای انجام کار فرهنگی دنبال ظواهری چون طبل‌ها و علامت‌های عزاداری می‌روند.

وی در پایان یادآور شد: عزاداری‌ها در شهرستان پلدختر به یک معضل تبدیل شده است، چنانچه اصلاح نشود، به چالش بزرگی تبدیل می‌شود، بنابراین همه دستگاه‌ها به ویژه متولیان فرهنگی باید در این راستا تلاش کرده و فرهنگ‌سازی کنند.

منبع: فارس