جمعه 10 فروردین 1403

16 آذر 1393

امام جمعه صومعه‌سرا: اربعین حسینی (ع) همایش ضد جریان تکفیری است

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: پیاده‌روی میلیونی عزاداران اربعین حسینی (ع) همایش ضد جریان تکفیری است.


حجت‌الاسلام صدیقی عصر امروز در ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی (ع) این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: با گذشت زمان عشق و علاقه مسلمانان به امام حسین (ع) افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) نور و حرارتی را در دل مومن افکند که گذشت زمان به این حرارت می‌افزاید، گفت: گذشت زمان سبب اوج یافتن واقعه کربلا شده و این موج دنیا را فرا گرفته است.

امام جمعه صومعه‌سرا به حرکت کاروان پیاده 15 میلیون نفری اربعین حسینی (ع) به کربلای معلی اشاره کرد و گفت: با حضور گسترده و میلیونی عاشقان خاندان عصمت و طهارت، اربعین حسینی (ع) به همایش بزرگ ضد جریان تکفیر مبدل می‌شود.

وی درباره برگزاری عزاداری‌های شایسته و مناسب برای این حماسه بزرگ خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های مناسب برای برگزاری عزاداری شایسته و مردمی تجمع‌های دهها هزار نفری در سراسر کشور است.

صدیقی با اشاره به اینکه مردم صومعه‌سرا در این زمینه همواره پیشگام بوده‌اند، تصریح کرد: مردم این شهرستان سال‌هاست در روز اربعین حسینی (ع) تجمع بزرگ برگزار می‌کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم امسال نیز مانند سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی درست و هماهنگ شاهد اجرای تجمع عظیم و باشکوه در شهرستان باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا نیز در جلسه مذکور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد مراسم اربعین حسینی (ع)، اظهار کرد: اربعین حسینی یکی از تأثیرگذارترین برنامه‌های مذهبی است.

حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که دسته عزاداری در کالیفرنیای آمریکا به راه می‌افتد و آنها متعرض می‌شوند که فرهنگ‌شان در خطر افتاده است.

وی تصریح کرد: مراسم عزاداری ویژه اربعین حسینی (ع) در صومعه‌سرا نهادینه شده و در بخش‌های مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در صبح روز اربعین مراسم باشکوهی در بخش گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا به همراه پذیرایی از مهمانان گرامی برگزار می‌شود، یادآور شد: در بعداز ظهر روز اربعین نیز تجمع بزرگ مردم صومعه‌سرا به مناسبت اربعین حسینی در میدان شهر برگزار می‌شود.

احمدی‌پور متذکر شد: امیدواریم بتوانیم با توجه با تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اربعین با همکاری مسئولان و مردم فهیم و مذهبی شهرستان برنامه‌های پربار برگزار کنیم.

منبع: فارس