سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

16 آذر 1393

اطلاعيه ستاد مرکزي هماهنگي خدمات سفر ويژه اربعين حسيني

ستاد مرکزي هماهنگي خدمات سفر با صدور اطلاعيه اي در آستانه اربعين حسيني از تأسيسات گردشگري، رستوران ها و مراکز پذيرايي بين راهي خواست تا ضمن رعايت امنيت رواني مسافران در طول مسير مراجعت در جهت رعايت نرخ، بهداشت و همچنين همکاري و همراهي با مسافران و گردشگران در طول مسير اهتمام بيشتري داشته باشند.


متن اطلاعيه ستاد مرکزي هماهنگي خدمات سفر به شرح زير است:
1.با توجه به شور وشوق سفرهاي زيارتي هموطنان عزير به مناسبت اربعين حسيني، ستاد مرکزي هماهنگي خدمات سفر طي اطلاعيه­ اي ضمن تأکيد بر ضرورت آمادگي، انسجام و برنامه­ ريزي ستادهاي اجرايي استان ها براي استقبال، پذيرايي و اسکان مسافران عزيز، توصيه ­هايي را بشرح ذيل به هموطنان اعلام نمود:
2.از عموم مسافران و زائران حسيني درخواست مي‌شود، در طول ايام سفر به نکات و اطلاعيه‌هايي که سازمان هاي مسوول و خدمات ­رسان؛ بويژه سازمان حج و زيارت اعلام مي­ نمايد توجه جدي داشته باشند و قبل از آغاز سفر نسبت به کسب اطلاعات لازم از طول مسير، وضعيت مرزها و غيره اقدام نمايند.
3.به دستگاه هاي عضو ستاد، بخصوص هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و عوامل نيروي انتظامي تأکيد مي­ گردد، به قيد فوريت ضمن حضور فعال در مرزها و مسيرهاي که مسافران و هموطنان عزيز استفاده مي­ نمايند نسبت به ارائه تسهيلات اقامتي و اسکان موقت مسافران پيش­ بيني و اقدام لازم را بعمل آورند.
4. به تمامي تأسيسات گردشگري، رستوران ها و مراکز پذيرايي بين راهي توصيه اکيد مي شود تا ضمن رعايت امنيت رواني مسافران در طول مسير مراجعت در جهت رعايت نرخ، بهداشت و همچنين همکاري و همراهي با مسافران و گردشگران در طول مسير اهتمام بيشتري داشته باشند.
5.در پايان ستاد مرکزي ضمن تأکيد بر استمرار فعاليت ستادهاي اجرايي هماهنگي خدمات سفر استان ها در تمامي بخش هاي حمل و نقل و ترافيک، امنيت و انتظامي، امداد و نجات، مديريت بحران، بهداشت و درمان، اسکان و پذيرايي و...، هماهنگي کامل کليه واحدهاي مسوول را براي خدمات­ رساني شايسته به مسافران و گردشگران ضروري مي داند.