جمعه 31 فروردین 1403

07 بهمن 1395

رییس ستاد اربعین: اربعین ظرفیت شکست راهبرد اسلام هراسی را دارد

رییس ستاد اربعین گفت: آیین اربعین حسینی ظرفیت به شکست کشاندن راهبرد اسلام هراسی را دارد و می تواند دوستی و محبت را میان جهانیان گسترش دهد.


حسين ذوالفقاري عصر چهارشنبه در مراسم اختتاميه دومين سوگواره فرهنگي و هنري عبرات افزود: براساس آمارهاي موجود دو ميليون و 400 هزار نفر در برگشت از مراسم اربعين حسيني ثبت شده اند و تمام شرکت کنندگان و خادمان در اين مراسم به صورت خودجوش حضور داشتند
وي گفت: ساماندهي اعزام گروهي به کربلا، کار فرهنگي را راحت تر مي کند و برنامه دقيق تري براي اربعين حسيني سال آينده خواهيم داشت.
احمدي با بيان اينکه اربعين ظرفيت وحدت و يکپارچگي را در جهان اسلام دارد، اظهار کرد: جهت گيري ها و سياست ها و اقدامات فرهنگي براي توسعه صلح و دوستي اربعين حسيني بايد مد نظر قرار گيرد
معاون امنيتي و انتظامي وزارت کشور گفت: اربعين ظرفيت به شکست کشاندن راهبرد اسلام هراسي را دارد و مي تواند دوستي و محبت را ميان جهانيان گسترش دهد.
وي ادامه داد: بايد نگاه ويژه اي به مراسم اربعين حسيني داشته باشيم و امکاناتي را براي حضور مردم در راهپيمايي اريعين فراهم کنيم.
ذوالفقاري با بيان اينکه دشمنان مشترک اسلام بيکار ننشسته اند و واقعه بزرگ اربعين را مي بينند، ادامه داد: بايد هوشيار بود زيرا دشمنان اين مراسم را مورد مطالعه و بررسي قرار مي دهند و ممکن است در سيستم و بدنه اربعين نفوذ پيدا کند.
وي خاطرنشان کرد: ناآگاهي و سطحي نگري افراد شرکت کننده در اربعين، از موضوعات مهمي است که بايد مورد توجه قرار گيرد و مردم را با آسيب ها و تهديدات آن آشنا کرد
ذوالفقاري ابراز اميدواري کرد، ستاد اربعين در تلاش است خدمات بهتري به زائران ارائه دهد
وي همچنين به سنت ها و ارزش هاي مردم عراق اشاره کرد و افزود: بايد احترام به فرهنگ و مقررات عراق از سوي شرکت کنندگان اربعين حسيني مورد توجه قرار گيرد تا اين رويداد به وحدت و انسجام بيانجامد.
دبير ستاد فرهنگي اربعين نيز در اختتاميه سوگواره فرهنگي هنري عبرات گفت: دو هزار و 594 اثر در بخش داخل کشور و هزار و هفت اثر در بخش بين الملل به دبيرخانه سوگواره ارسال شده است.
حميد احمدي افزود: در مجموع 70 اثر به عنوان آثار برتر در رشته هاي مختلف عکاسي، کاريکاتور، شعر، سفرنامه، نثر ادبي، داستان و غيره انتخاب شدند.
وي تصريح کرد: همچنين سه جلد از آثار برگزيده و منتخب شامل کتاب عکس، کتاب شعر و کتاب نثر تدوين و براي چاپ آماده شدند.
به گفته احمدي، کتاب شعر شامل آثار برتر در بخش شعر، کتاب نثر شامل سه سفرنامه و يک داستان منتخب از آثار بخش نثر ادبي و کتاب عکس شامل تصاوير منتخب از آثار ارسالي به سوگواره هستند.
اختتاميه دومين سوگواره عبرات در 10 بخش شعر، نثر ادبي، نماهنگ، نقاشي، تصويرسازي و کاريکاتور، فيلم و مستند، توليدات راديويي، مقاله‌هاي علمي، عکس و نگارگري برگزار شد
اين رويداد امسال ميزبان بيش از 3500 اثر در بخش هاي ملي و بين المللي از هنرمندان ايراني و غيرايراني بود.