جمعه 7 اردیبهشت 1403

16 آذر 1393

تردد زایران اربعین حسینی از مرزهای زمینی به 750 هزار نفر رسید

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از افزایش تردد زیران اربعین حسینی در مرزهای غربی کشور خبر داد و گفت: تاکنون 750 هزار نفر از طریق مرزهای مهران، چزابه و شلمچه وارد خاک عراق شده اند.


سردار حسین اشتری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز بین المللی مهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که عزیمت زایران اربعین حسینی از حدود 10 روز پیش آغاز شده است، پیش بینی کرد که با نزدیک شدن به ایام سوگواری اربعین، شمار تردد در مرزهای تعیین شده افزایش قابل توجهی یابد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی به زایران توصیه کرد برای سفر به عتبات عالیات صبر و حوصله داشته زیرا ممکن است به دلیل حجم بالای تردد زایران، در مرزها با تاخیر چند ساعته و حتی یک روزه مواجه شوند.

اشتری با قدردانی از خدمات مسوولان در مبادی مرزی یادآور شد: مشکلی در تردد زوار در مرزهای داخلی وجود ندارد اما امکانات طرف عراقی پاسخگوی این تعداد زایر نیست.

وی از زیران اربعین حسینی خواست برنامه بازگشت خود به یکی یا دو روز پس از برگزاری این آیین موکول کنند تا با ترافیک شدید در مرز و مشکلات احتمالی مواجه نشوند.

به گزارش ایرنا، پایانه مرزی مهران در 100 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین مرکز تردد زایران ایرانی برای سفر به عتبات عالیات به شمار می رود.

سال گذشته از ابتدای ماه محرم تا پایان اربعین در مجموع 500 هزار نفر از مرز مهران تردد داشتند که این رقم تنها در ایام اربعین و ظرف 10 روز گذشته به حدود 220 هزار نفر رسیده است.

پیش بینی می شود که تردد زایران تا پایان اربعین حسینی از مرز مهران به 800 هزار نفر برسد

منبع: ایرنا