جمعه 31 فروردین 1403

16 آذر 1393

ديدار نماينده بعثه‌ رهبري با توليت حرم امام حسين؛ فعاليت‌هاي فرهنگي با برنامه ريزي بلند مدت اثربخش است

مسؤول نمايندگي بعثه‌‌ مقام معظم رهبري در عراق و توليت عتبه مقدس حسيني انجام كار فرهنگي بين عزاداران حسيني را ضروري خواندند و شرط اثربخش بودن آن را صبر و برنامه ريزي بلند مدت عنوان كردند.


حجت الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با همراهي حجت الاسلام رجبعلي زماني مشاور استانها و دفاتر نمايندگي بعثه و حجت الاسلام حميد احمدي مسؤول ستاد فرهنگي اربعين با شيخ مهدي كربلايي توليت عتبه مقدس حسيني ديدار و مسائل مرتبط با زائران اباعبدالله الحسين (ع) گفت وگو كرد.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين زماني با ابلاغ سلام نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به شيخ مهدي كربلايي، گفت: حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني طي حكمي از سوي نماينده محترم ولي فقيه در امور حج و زيارت به عنوان مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق منصوب شده اند.

مشاور استانها و دفاتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري شرط هر موفقيتي را همكاري و همراهي مشترك خواند و ابراز اميدواري كرد كه حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با تجربه‌هاي بسيار ارزشمندي كه در دوره هشت ساله خود در مدينه به همراه دارد بتواند تلاش‌هاي خداپسندانه اي ارائه كند.

وي در ادامه پيروزي ارتش و مردم عراق بر داعش را سبب پرشورتر شدن راهپيمايي اربعين حسيني نسبت به سالهاي گذشته دانست و گفت: حركت پياده بيش از ۱۲ ميليون نفر به سمت حرم حسيني و طي مسيري به طول صدها كيلومتر، مشتي بر دهان دشمنان اسلام و قرآن است.

در ادامه، شيخ مهدي كربلايي توليت حرم امام حسين (ع) با خير مقدم به حاضران، سلام خود را خدمت حجت الاسلام والمسلمين آقاي قاضي عسكر ابلاغ و از اينكه نماينده خود را براي مسؤوليت جديد نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق فرستاده اند تشكر و از زحمات حجت الاسلام والمسلمين اسكندري نيز تقدير كرد.

توليت عتبه مقدس حسيني در بخشي از سخنان خود بر آموزش فرهنگ اسلامي صحيح به عزاداران حسيني تأكيد كرد و گفت: انجام فعاليت‌هاي فرهنگي براي عزاداران ضروري است اما نياز به صبر و برنامه ريزي بلند مدت دارد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نيز با تشكر از ديدگاه‌هاي بسيار مناسب شيخ مهدي كربلايي اظهار داشت: اين حركت سبب مي‌شود ما زينت بخش ائمه اهل بيت (ع) باشيم نه اينكه چهره مكتب شيعه را به صورت نامناسب مطرح كنيم.

وي بهره گيري از حوزه علميه نجف و علماي منطقه را براي معرفي مكتب اهل بيت (ع) ضروري خواند و افزود: ما همگان را به نظم و رعايت قوانين كشور عراق توصيه مي‌كنيم و خوشبختانه در كاروانهاي اعزامي از ايران اسلامي نيز روحانيان و افراد لايقي هستند كه عزاداران را ارشاد و مورد آموزش و هدايت قرار مي‌دهند.