پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

16 آذر 1393

اخبار كوتاه از كنگره عظيم اربعين حسيني

اعزام بيش از۶۲۰هزار ايراني به عتبات، حذف عوارض خروج از كشور از زائران هوايي، استقرار پزشكان داوطلب در حرم عباسي، نظارت بر روند اعزام زائران در مرز چزابه، استقرار موكب‌هاي ايراني در مسير نجف ـ كربلا و بدرقه‌ زائران حسيني از ميدان امام حسين تهران از جمله اخبار كوتاه از كنگره عظيم اربعين حسيني است.


تاكنون بيش از۶۲۰هزار ايراني وارد عراق شده اند

سردار حسين اشتري جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به خروج بيش از۶۲۰هزار نفر از زائران حسيني از ابتداي ماه صفر، گفت: كنترل و خروج زائران در كسري از زمان پس از ارايه گذرنامه، انجام مي‌شود.

با وسايل نقليه عمومي به مرزها برويد

مراد ناصري فرماندار شهرستان مهران اعلام كرد: زائران در ايام اربعين كه از اين مرز قصد رفتن به عتبات عاليات دارند اين است كه از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند چراكه اين شهر فضاي لازم براي پارك اتومبيل‌هاي شخصي را ندارد و هم اكنون بيشتر وسايل نقليه در خانه‌هاي مردم نگهداري مي‌شود و ظرفيت شهر تقريبا تكميل شده است.

عوارض خروج از كشور براي زائران هوايي حذف نشده است

محسن نظافتي مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت اعلام كرد: هم اكنون از هر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه زائران وارد كشور عراق مي‌شوند و با توجه به حذف ويزا براي زائران روند عبور راهپيمايان تسريع پيدا كرده است و از ازدحام در مرزها تا حدودي كاسته شده است.

مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت در خصوص حذف عوارض خروج از كشور گفت: ويزا براي زائران هوايي نيز لغو شده است اما عوارض خروج از كشور براي زائران هوايي همچنان وجود دارد.


استقرار پزشكان داوطلب ايراني در حرم حضرت عباس (ع)

وليد دنده بر: تيم پزشكي ۱۴ نفره به صورت كاملا عملياتي در قالب دو گروه، در داخل حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و مهمانسراي آن حضرت مستقر مي‌شوند و خدمات درماني لازم را به زائران حرمين مطهر حضرت سيدالشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) ارائه خواهند داد.

نظارت بر روند اعزام زائران در مرز چزابه

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در خوزستان و حجت‌الاسلام ساري‌اصل امام جمعه دشت‌آزادگان شامگاه گذشته با حضور در مرز چزابه، بر روند عبور و خدمات‌رساني به زائران نظارت كردند.


چزابه ميزبان زائران ايراني

هم اكنون، تردد زائران ايراني به عتبات از سه نقطه مرزي كشور امكان پذير است كه ۲ نقطه مرزي آن در خوزستان است.
پايانه چزابه يكي از ۲ نقطه مرزي خوزستان از روز اول آذر براي تردد زائران باز شد و در ۲ هفته گذشته بيش از ۱۵۰ هزار زائر از اين مسير به‌سمت عتبات عاليات مشرف شدند.


چند موكب در كربلا از زائران پذيرايي مي‌كند؟

«مازن الوزني» مسئول ساماندهي موكب‌ها در آستان مقدس حسيني تاكيد كرد كه بيش از شش هزار و هفتصد موكب حسيني پذيراي راهپيمايان كربلا هستند. اين مراكز استراحت و پذيرايي از زائران حسيني از بيست و هفتم ماه محرم آغاز به كار كرده اند.


بدرقه زائران حسيني از ميدان امام حسين تهران

حجت‌الاسلام ميثم امرودي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران گفت: از جمعه تا يكشنبه بدرقه راهيان زائران كربلا در ميدان امام حسين (ع) برگزار مي‌شود و شهروندان تهراني مي‌توانند در ساعت ۱۰صبح هر يك از روز‌هاي عنوان شده با حضور در ميدان امام حسين (ع) در بدرقه كاروان‌هاي اعزام به كربلا كه از شهرهاي مختلف كشور از تهران عبور مي‌كنند، شركت كنند.

 

منبع: خبرگزاری حج