جمعه 7 اردیبهشت 1403

16 آذر 1393

جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي خبر داد؛ مرز شلمچه دوباره بازگشايي شد

جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي با بيان اينكه با توجه به بازگشايي مرز بين المللي شلمچه به روي زائران اربعين حسيني از صبح امروز، روند خروج زائران نيز سرعت مي‌گيرد، گفت: با برنامه ريزي انجام شده با طرف عراقي، روند تردد زائران ايراني به عراق از مرز شلمچه آسان‌تر مي‌شود.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،‌سردار اشتري با تاكيد بر اينكه با توجه به بازگشايي مرز بين المللي شلمچه به روي زائران اربعين حسيني از صبح امروز، روند خروج زائران نيز سرعت مي‌گيرد افزود: اميدواريم با توافق صورت گرفته، معطلي زائران ايراني در مرز شلمچه به نحو قابل قبولي كمتر شود.

وي نامتناسب بودن امكانات طرف عراقي براي پذيرش زائران ايراني را دليل معطلي زائران ايراني در مرز شلمچه عنوان كرد.

جانشين فرمانده ناجا همچنين از امنيت كامل در مرزهاي كشور خبر داد و افزود: به زائران ايراني تاكيد مي‌شود براي خروج از مرز ايران به سمت عراق و زيارت عتبات عاليات، حتما گذرنامه، كارت ملي و شناسنامه همراه داشته باشند.

سردار اشتري همچنين در ديدار با فرمانده مرزباني منطقه چهارم عراق گفت: روابط ايران وعراق مبتني بر علايق مذهبي، ديني و فرهنگي از اهميت خاصي برخوردار است و همكاري دوجانبه در راستاي مبارزه با تروريسم افزايش مي‌يابد.

سرپيپ علي وهام جبار فرمانده مرزباني منطقه چهارم عراق هم در اين ديدار با بيان مشتركات ديني، اسلامي و فرهنگي ايران و عراق، گفت: افتخار مي‌كنيم كه خدمتگزار زائران حسيني از ايران و ساير كشورهاي جهان هستيم.

ستاد مركزي اربعين در اطلاعيه چهارم خود اعلام كرد: اگر چه با تلاش ارزشمند مسئولين محترم كشور، مرز شلمچه مجدداً بازگشايي گرديد ليكن بدليل وجود انبوه جمعيتي كه همچنان منتظر عبور از گذرگاه زميني عراق در اين مرز هستند به اطلاع زائرين عزيز مي‌رساند در صورت تصميم به حضور در پياده روي اربعين حسيني از مرزهاي چزابه و مهران كه از وضعيت مناسبتري برخوردار مي‌باشند استفاده نمايند.

ستاد مركزي اربعين مجدداً از همكاري بسيار خوب مردم عزيز و توجه جدي به توصيه‌هاي عوامل اجرايي و خادمين زائرين در مناطق مرزي تشكر و قدرداني مي‌نمايد.