جمعه 10 فروردین 1403

05 بهمن 1395

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی خبر داد؛ ششم بهمن ماه؛‌ زمان برگزاری اختتامیه سوگواره عبرات

آقابابائی: آئین اختتامیه دومین سوگواره سراسری عبرات عصر روز چهارشنبه ششم بهمن ماه جاری در وزارت کشور برگزار می شود.


آقابابائی دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت:

در مراسم اختتامیه دومین سوگواره سراسری عبرات از برگزیدگان فرهنگی هنری فعال در موضوع پیاده‌روی اربعین و ارج نهادن به مقام شامخ و والای شهدای حماسه عاشورا در 10 حوزه‌ی فرهنگی هنری در حضور اساتید برجسته در حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات تقدیر می شود.
آقابابائی این 10 حوزه فرهنگی هنری که برگزدیدگان آن مورد تقدیر قرار خواهند گرفت را در عناوین؛‌ شعر، نثر ادبی (در قالب سفرنامه، داستان بلند، خاطره دلنوشته، واقعه‌نگاری)، عکس (بخش حرفه‌ای و عمومی)، نماهنگ نقاشی تصویرسازی (با موضوع روایت واقعه‌ی عاشورا، مرثیه‌ی اربعین، روایت حماسه‌ی پیاده روی، شعار انی احامی ابدا عن دینی، استقامت و سازش‌ناپذیری) و کاریکاتور (با موضوع اسلام‌هراسی، استکبارستیزی، ماهیت گروه‌های تروریستی و تکفیری ...) فیلم و مستند (بخش مستند آزاد و بخش ویژه ی تلفن همراه)، مقالات علمی، نگارگری و تولیدات رادیویی بر شمرد.
مدیرکل امور مرزی و پدافندِ غیر عامل وزارت کشور همچنین از سخنرانی دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم اختتامیه خبر داد.
آقابابائی خاطر نشان کرد: سوگواره سراسری عبرات با هدف پیوند زبان شیوای هنر در بیان پیام‌ها و فرازهای زیارت اربعین حسینی، کشف استعدادهای نو در عرصه هنر متعهد و انقلابی و تبلور حقایق راهپیمایی در سطح بین‌المللی پیش بینی و برگزار شده است. 
گفتنی است این برنامه در تاریخ 6/11/95 ساعت 15 لغایت 17:30 در وزارت کشور برگزار می شود.